• Sofiatn

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

sommarflicka skrev 2016-11-15 23:57:11 följande:

Hej här hoppar jag in :)

Jag o sambon började med letrozol i augusti föra året och jag blev gravid på 1:a försöket. 10 maj föddes vår underbara son.

Vi ville ha syskon tätt så vi började försöka ganska snart efter förlossningen och jag blev gravid åter igen på 1:a försöket, tyvärr fick jag missfall den 16 september i v. 8 :(

Nu har jag haft en vanlig mens sen missfallet så denna månad börja vi försöka igen, fick min mens den 24 oktober och testade med ägglossningstester utan resultat denna månad så vet inte om jag haft någon.

Men sista dagarna nu har jag haft känningar i brösten och hugg i nedre delen av magen samt både äggstockarna så nu vet jag inte riktigt vad som händer.. om cykeln är som den ska o jag hade ägglossning ändå fast testen inte visade det så borde jag ha bim till helgen så tänkte testa på söndag om det blivit nån bebis :)

Hej!

Vad spännande att du känner att något är pågång, jag har faktiskt precis samma symtom som du och jag borde kunna testa mig nästa helg om det blivit något eller inte. Har liksom ont i brösten och det känns lite annorlunda... hoppas vi plussar!
  • Sofiatn

Suttit senaste dagarna med huvudvärk, ömma bröst med synligare ådror och små men tydliga stickningar i livmodern..

Alla testerna har sett tvärnegativa ut, men min magkänsla sa att jag skulle ta clearblue digitala... Och vad som stod på den gör mig så varm och lycklig..

Gravid, 1-2 veckor sedan befruktning! Som jag hoppas att detta går vägen <3

Och att det går vägen för er allihopa! För ingenting verkar vara omöjligt med Letrozole!! Sluta aldrig hoppas och tro!

• Sofiatn
    Ariellan skrev 2016-11-19 17:37:12 följande:

Hoppar in här också. Ätit Letrozol dag 3-7 och ska in på vul på måndag och se om någon äggblåsa vuxit till sig:)

Spännande!! Jag plussade alldeles nyss på min allra första kur letrozole! Helt magiskt!!
  • Sofiatn
    pimpim78 skrev 2016-11-20 21:40:28 följande:

Alltså jag håller på att bli knäpp. Denna eviga väntan. I morgon 12 dagar efter ovitrelle sprutan. Tycker när jag läser i trådar så plussar de flesta så här tidigt efter sprutan och deras tester blir bara starkare och starkare. Här är det bara klart neg, precis som jag. Fy vad dessa dagar är påfrestande. Känner mig tom o ledsen .....

Jag vet hur tungt det är! Med alla tabletter, sprutor och all väntan, men ingenting är omöjligt och tappa aldrig hoppet.. för när det väl känns som att man inte orkar se fler negativa tester kommer det tillslut ett plus!
  • Sofiatn
    orzia1 skrev 2016-11-21 09:38:55 följande:

Wow vad härligt att läsa, stort grattis

Tusen tack!! Än ska man väl inte ropa hej med det är så skönt att veta att man kan bli gravid iallafall! Kram
  • Sofiatn
    Orkide skrev 2016-11-21 11:30:14 följande:

Jättegrattis!!

Tusen varma tack!! Och kram på er!
  • Sofiatn
    zion skrev 2016-11-21 12:57:52 följande:

Nej men wow grattis :D

Det är en stor omställning från att ha trott att man inte kan bli gravid!! Tusen tack och alla lycka till er alla som kämpar på!
  • Sofiatn
    Ariellan skrev 2016-11-21 17:47:33 följande:

Gud vad roligt! Stort grattis!

Jag var inne på vul idag hade en blåsa på 14 mm och en på 20 mm så jag har nu tagit Ovitrelle :)

Åh vad spännande, min blåsa var 20,8mm på mitt senaste vul och den var min lilla turblåsa som gjorde mig gravid! Hoppas det går vägen för dig!
  • Sofiatn
    zion skrev 2016-11-21 19:48:59 följande:

Ja det är ju så man vet ju inte om man kan bli gravid så man blir extra glad när det där pluset kommer. Jag är ju själv livrädd att jag inte kan bli gravid igen men försöker ju tänka positivt. Men när hade du bim? Det är några dagar kvar va eller har jag blandat ihop det?

Jag tror inte att man dra tvivla på att man inte kan, för det finns såna tekniker idag så man har ju så otroligt mycket att prova innan det ska vara kört.

Eftersom jag aldrig haft regelbunden mens detta år vet jag inte riktigt när bim var eller är.. men den 19/11 var det cykeldag 28, men inte nu förrens 24/11 är det 14 dagar sedan ev. ägglossning. Men bim borde vara nu i dagarna iallafall.

Kram
  • Sofiatn
    Elle85 skrev 2016-11-29 20:59:13 följande:

Hej!

Jag förlorade min son i v.28 i mars. Försökte bli gravid igen några månader efter, gick till en gynekolog som konstaterade att min ägglossning inte fungerar eller är svag efter förlossningen. Har börjat letrozol och lutinus denna månaden! Bim på torsdag! Jag behöver ett plus för att få lite ljus i mörkret! Håller tummarna för alla härinne!

Beklagar det fruktansvärda ni drabbats av! Håller alla tummar jag kan för att ni ska bli gravida och få era efterlängtade barn! Stor stor kram
  • Sofiatn
    hallonpannkaka skrev 2016-12-09 22:41:54 följande:

Jag har inte provat Pergotime men Letrozol funkade på första försöket för oss. Plussade imorse.

Har PCOS så mycket ägg men har inte haft någon regelbunden ägglossning.

Stort stort grattis till dig! Även jag plussade på min allra första kur med letrozol, verkar vara en fantastiskt kick för att få igång ägglossningen!

Glad att det finns hjälp att få!
  • Sofiatn
    zion skrev 2016-12-24 09:26:40 följande:

Julaftons morgon blev en underbar morgon. Andra försöket med dubbel kur av pergotime.

Önskar er alla ett stort lycka till och en god jul

Stort stort grattis! Vilken julafton ni fick!

Kram kram
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera