• Orkide

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Nykär15 skrev 2016-12-19 08:58:43 följande:
    Progesteron, hjälper slemhinnan bli extra fin efter äl. Man utsöndrar ju det själv, men har man för dålig produktion kan det bli svårare bli gravid.

Man kan ta prover o kolla, har du vart på nån utredning?
    Gjort alla utredningar. De enda förklaringen är att äggen inte blir tillräckligt klara för en befruktning
  • Orkide
    EmmaB1988 skrev 2016-12-19 12:58:56 följande:
    Jag har BIM 21/12 men de är nog mens på g här oxå. Ja när ska det bli ens tur? Det är så många i min ålder som har/ska få barn nu. Och man tror jämt att de lyckats på 1a eller 2a försöket. Men många gånger får man höra att de försökt länge och även tagit hjälp. Vi har aktivt försökt i nästan 2 år, dock vart utan preventivmedel i 6-7 år. Ätit andra enkeldosen Letrozol.
    Har ni gjort en utredning?
  • Orkide
    Nykär15 skrev 2016-12-19 14:25:26 följande:
    Mmm ok...hoppas Letrozol kan göra susen på ett par ggr. Har du fått prova Gonal-F nån gång?
    Nej inte de heller. Har provat pergotime, vilket funkar på mig och sen nu letrozol första omgången använde vi äl-spruta.
  • Orkide
    zion skrev 2016-12-24 09:26:40 följande:

Julaftons morgon blev en underbar morgon. Andra försöket med dubbel kur av pergotime.

Önskar er alla ett stort lycka till och en god jul

Grattis!! Vilken julklapp.

Själv kom mensen på kvällen igår.
  • Orkide
    Nykär15 skrev 2016-12-25 14:30:46 följande:
    Grattis!!
    Orkide skrev 2016-12-25 13:42:22 följande:

Grattis!! Vilken julklapp.

Själv kom mensen på kvällen igår.

Samma här..i morgon börjar jag andra omgången dubbelkur Letrozol...
    Inne på fjärde omgången nu. Tänk om man bara visste hur många omgångar allt skulle ta..
  • Orkide
    Angen skrev 2017-01-05 22:45:55 följande:

Åh jag och min man har försökt få syskon till vår 7.5 åriga son i lite över ett år nu.

Åt första kuren med letrozol mensen sist. Så får se om den kommer runt den 17e/18e.

Har regelbunden mens men får hormonella cystor på äggstocken. Har bara en äggstock kvar och iochmed de får den jobba lite extra mycket.

Men har man försökt över ett år så känns allt hopplöst.

Välkommen. Du har kommit till rätt gäng. Ge inte upp. Nu har ni i alla fall fått hjälp. Jag får också cystor. Har försökt i två år nu i Mars. Är på fjärde omgången letrozol.
  • Orkide
    Ariellan skrev 2017-01-07 10:23:41 följande:

Idag kom min mens :( nu blir det tredje omgången letrozol för min del.

Känns just nu så hopplöst :(

Å vad trist! Nu behöver vi lite plus här. Hejja oss som får kämpa!!
  • Orkide

Nu på tredje och fjärde omgången letrozol känner jag av biverkningar eller en biverkning lite ont i tuttarna.
    Någon annan som har någon biverkning?

• Orkide
    Marie357 skrev 2017-01-14 18:20:07 följande:

Jag har haft JÄTTEONT i brösten varje gång, men enligt min gyn är det INGEN biverkning..

Här var sambon som sagt vad och lämnade spermaprov i måndags, och jag tänkte ringa gyn nu i början av veckan för att se vad det visade + att jag tror att mensen bör snart vara på igång om det ska stämma med tidigare cyklar om jag nu hade äl utan tabletter denna månaden.. Är idag på cd 29.

Hade sex i morse med sambon och sedan när jag var på toaletten ett par timmar senare så var det som spermarester (eller snor fast genomskinligt) och med röda strimlor i.. Kanske mens på g som sagt vad eller så kanske det är nidiationblödning, men varför skulle det vara det och hur ser en sådan ut?

nouw.com/denöppnakampen
    Måste vara en biverkning då..

Jag brukar få lite ljusrosa innan mensen kickar igång ordentligt hoppas dock att du är gravid!!
    Jag är på CD dag 22 så 6-8 dagar kvar innan BIM.
  • Orkide
    Marie357 skrev 2017-01-16 13:42:25 följande:

Måste berätta..

Har ringt gyn idag och fick snacka med bm gällande spermaprovet, och vad hon kunde läsa av så verkade det vara okej, men vi fick ändå boka tid för att komma till gyn för att snacka om utseende, antal, rörlighet m.m

Vi ska dit den 31/1 klockan 9.
    Men frågade ändå om jag får börja med ny omgång med Letrozol i väntan på besöket ifall min mens kommer. Hon skulle kolla med gyn och återkomma senast imorgon... Hoppas för då borde man ju verkligen fatta att det är okej resultat på spermaprovet.. 

nouw.com/denöppnakampen
    Om hon säker att spermierna verkar okej så är det nog som hon säger. Att ni får komma dit är nog bara rutinmässigt.
    Hoppas du får fortsätta med letrozolen.
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera