• Orkide

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Nykär15 skrev 2017-01-17 09:17:19 följande:

Mensen kom punktligt på BIM-dagen igår med lite spottings och idag är den igång. Så på torsdag börjar jag med tredje omgången dubbeldos med Letrozol...

Har mailat kliniken idag och frågat om UL + Ovitrelle denna gången..får se vad de säger. Hon sa iaf sist att detta blir sista gången med Letrozol och att vi ska gå vidare på annat sätt nästa cykel annars. Har bett henne dela med sig av sin plan då jag gärna vill veta vad som händer och om det känns rätt, annars kommer vi starta upp IVF privat, vart i kontakt med klinik redan. 

Jag är nog inte där än att fortsätta med ivf. Eftersom vi har två gemensamma så skulle vi få betala också. Sambon skulle nog stoppa bebisverkstan om vi behöver gå via ivf. Vi har ju ett antal år kvar på oss.
  • Orkide
    Nykär15 skrev 2017-01-17 13:15:11 följande:
    Vi får ingen hjälp via landstinget tyvärr så det blir privat...så det tar emot kan jag säga. Just nu väntar jag lite besked från kliniken på vad läkaren anser vi ska göra om nästa omgång inte tar sig. Jag är ju 40 om bara några veckor så tiden rinner liksom undan och vi har ju inga gemensamma barn. Så vi vill så himla hemskt gärna, sambon har inga biologiska. Däremot är han en fantastisk bonuspappa till de vi har och han säger även att vår kärlek är viktigast och går först, men jag önskar av hela mitt hjärta att jag ska kunna ge honom den magiska upplevelsen det är att vara med om ett barns födelse Hjärta
    Men ni borde väl få hjälp av landstinget eftersom din sambo inte har barn?

Vad kostar ivf när man får betala själv?
  • Orkide
    Nykär15 skrev 2017-01-17 14:01:55 följande:
    Nej vi får inte det då jag är för gammal. Måste ansöka innan man fyllt 39. Jag fyller ju 40 vilken dag som helst. Rynkar på näsan

Ett paket med 3 försök kostar 79.000 kr....känns rätt meningslöst köpa ett försök för 35.000 kr, vad är oddsen att ett skulle räcka liksom?
    Jösses vilka pengar man får betala. Klart värt alla pengar i värden.
  • Orkide
    Ariellan skrev 2017-01-18 15:51:04 följande:

Idag var jag på vul. Denna omgång (tredje) hade inga äggblåsor vuxit till sig MEN jag hade en väldigt tjock slemhinna. Läkaren sa att det var ovanligt...han hade förväntat sig att se en stor äggblåsa eftersom slemhinnan var så tjock.

Ska tillbaka om en vecka och kolla om någon har växt och testa med äl-test i mellan.

Någon som vart med om nåt liknande?!

Hm konstigt. Hoppas äggblåsorna hinner växa till sig.

Här har mensen börjat komma.. skit också...
  • Orkide
    Ariellan skrev 2017-01-18 16:44:35 följande:
    Åh så tråkigt! Vilken omgång är du på?
    Har gjort fyra omgångar så blir en femte nu.. men blir försök 23 totalt. Blähä.
    Själv då?
  • Orkide
    Ariellan skrev 2017-01-18 20:50:07 följande:
    Ja ibland känns det ju hopplöst...tredje är det nu men det lutar ju åt att det inte ens blev någon ägglossning denna gång...
    Ingen äl är ju skit irriterande när det är svårt som det är!!
  • Orkide
    Marie357 skrev 2017-01-18 22:03:11 följande:
    Har du fått 23 omgångar med Letrozole?
    nouw.com/denöppnakampen
    Nej. Ska påbörja omgång fem med letrozol men vi har försökt i 23 månader med att bli gravida nu
  • Orkide
    Marie357 skrev 2017-01-19 08:40:06 följande:
    Då fattar jag.... jag hoppas att gyn går med på att vi ändå fortsätter med Letrozole för att bli gravida... Oh nu är det liksom bara problem med mig och kanske att vi har åldern emot oss..
    nouw.com/denöppnakampen
    Hur gamla är ni?
  • Orkide
    Marie357 skrev 2017-01-19 15:38:33 följande:
    Blir 37 år i år..
    nouw.com/denöppnakampen
    Okej. Jag blir 31 i år så har några år på mig att försöka.. Om man orkar. Två år känns.. å det blir lite att man pausar livet för allt testande hit o dit
  • Orkide
    Anonym (Petra) skrev 2017-01-23 17:26:44 följande:

Hoppas in här, 40+. Letrozol dubbelbeh denna cykel, och precis haft ÄL. VUL CD 12 i fredags visade äggblåsa på 28mm!! Tror ändå att det tog 1-2 dygn till ÄL, i alla fall om man går på hur länge det tog innan magsmärtan försvann.. Ingen otrivelle denna gång. Hur stora blåsor brukar man ha innan ÄL? ngn som vet? Och slemhinnan - hur tjock ska den vara? 
    Bättre med eller utan otrivelle, någon som vet? 

Jättebra storlek på äggblåsan. Ägget ska minst vara 18 mm. Å om du hade 28 mm o den växer ca 2 mm per dygn så ser det ju väldigt bra ut för er del. Hejja.

Slemhinnan har jag mindre koll på tyvärr.
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera