• Orkide

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Jag var på spolning igår o det gick bra. Jag får fortsätta med letrozol nu dubbeldos.

• Orkide
    EmmaB1988 skrev 2017-05-08 13:31:10 följande:

Hur går det för alla? Några framsteg?

Dubbeldos letrozol denna omgång BIM mellan lördag och måndag. Tror det blir mens.
    Själv då?
  • Orkide
    EmmaB1988 skrev 2017-05-08 18:22:24 följande:

Har de senaste två mån inte fått äl på enkeldos Letrozol. Funkade kanon de första tre mån. Har gått upp 2-3 kg, kanske beror på de :/ Äter nu dubbel dos, sista dagen imorron. Vul den 15/5. Ska prova med heminsemination eftersom det låser sig för mannen vid pos äl test. När jag ringde och berätta det för sköterskan så sa hon att vi blir uppsatta i IVF kön på engång, såhär ska ni inte behöva ha det. Det måste ju tära något oerhört på er, sa hon. Så det var skönt att hon känner med oss och verkligen förstår att vi behöver all hjälp vi kan få. Så nu försöker jag minska några kg så vi inte blir nekad IVF i höst. Ligger bara några kg under BMI gränsen :/ Lägger inte nån större tro till inseminationen utan siktar in mig på IVF.

Vad skönt att hon tog er på allvar på en gång.. så himla skönt när de tror på en!!!
    Lycka till med viktminskningen <3

nu börjar jag ledsna. Mensen är på g igen. Så inte ens en dubbelkur med letrozol hjälpte. Nu har jag tagit 6 enkeldoser letrozol och en dubbel.
    Så det enda jag blivit gravid med är pergotime som inte ens finns längre.
  • Orkide

Hur går det här inne. Jag har inte orkat vara i gravidforum. Har känns så tufft. Ett tag kändes det ok men nu är det jobbigt igen. Försökt i 2,5 år nu :-/

• Orkide

Vad skönt att ni ska få påbörja IVF. Hoppas verkligen att det går vägen för er !! Ska hålla alla mina tummar!

• Orkide
    orzia1 skrev 2017-09-14 11:29:18 följande:
    Fick tidigt mf igen. Så fort jag testar neg igen så kommer vi köra på.
    Å nej Beklagar verkligen
  • Orkide
    orzia1 skrev 2017-09-14 21:20:31 följande:
    Tack. Är bara så ledsamt att vi inte får någon missfallsutredning pga vi har levande barn.
    Ja det är orättvist!! Jag förstår att de som inte har några barn prioriteras (de ska självklart göra det). Men vi som har barn men längtar efter fler kan ju också få hjälp
  • Orkide
    orzia1 skrev 2017-09-15 12:37:58 följande:
    Ja jag tycker det är helt rätt tex att man bara får ivf om man inte har ngr gemensamma barn, men en missfallsutredning borde de ändå kunna göra.
    Ja det håller jag med om.
    Man känner sig oviktig. Vissa dagar mår jag helt okej men andra dagar mår jag bara piss. Svårt att leva i nuet
  • Orkide

Hur mår ni nu? Jag har äl här i dagarna. Börjar fundera på ivf men sambon kanske inte med på noterna eftersom vi har två barn.. men jag känner verkligen att jag behöver ett barn till

• Orkide
    hanna8911 skrev 2017-10-06 21:46:01 följande:
    Jag är mitt uppe i sprutandet i ivf cirkusen! Mår ganska dåligt på kvällarna framför allt, illamående och uppblåst mage. Hoppas på äp nu i veckan! Tufft för er om ni inte är helt överens, hoppas ni kommer fram till vad som blir bäst för er!
    Förstår att det känna tufft då!! Hoppas verkligen att det ger er en bebis nu!! Har ni barn sen innan eller försöker ni med första?
Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera