• Orkide

Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera

Malin 845 skrev 2017-02-21 20:35:35 följande:

Hejsan!
    Har varit lite halvt närvarande i denna tråden. Men har iallafall goda nyheter! Efter 3 letrozolkurer så lyckades jag bli gravid på min letrozolfria cykel!
    Två år tog det, men äntligen var det vår tur!
    Önskar er alla stort lycka till!

Grattis! Lycka till nu.

Imorse tog jag min sista letrozol tablett (omgång sex!!!). På fredag ska jag kolla äggblåsor. Gyn hade ingen tid mån eller tis så det blir lite tidigt att kolla men men. Har ju frikort till augusti i alla fall
  • Orkide
    Marie357 skrev 2017-02-23 20:59:49 följande:

Fortfarande ingen mens..Äl + 17

Var hård i magen både igår och idag morse och tog i, fick då lite ljjuuuuuusrosa på pappret, men ändå inget mer nu.

Ont i tuttarna och ryggslutet...

nouw.com/denöppnakampen
    Har du testat dig?
  • Orkide
    orzia1 skrev 2017-02-23 15:23:46 följande:

Igår fick jag några neg test, men även dessa test, har dock ändrat skärpan på fotot. Tog två olika märke i samma urin och fick svaga streck på båda. Idag blankt på 4 test och svagt svagt på ett. Vet att det kan ta tid innan det blir starkare osv men tycker ändå det borde visa ngt på alla test.

Bim typ 23-25 feb. Vågar inte hoppas än då jag fått många mf.. Men samtidigt blir man ändå hoppfull

Har du tagit nytt test idag?
  • Orkide

Happ varit hos gyn. Blåsorna och slemhinnan har lite till att växa på sig. Äl troligtvis runt onsdag. Men idag var enda dagen hon kunde. Ingen spruta. Å jag ska tillbaka dagarna runt BIM för att diskutera OM jag ska fortsätta med letrozol eller ta en paus. En paus?? Fan två år har gått ska jag behöva pausa nu också å vänta ännu längre

• Orkide
    Nykär15 skrev 2017-02-24 10:59:49 följande:
    Ja det är vagitorierna med progesteron.
    Milou3 skrev 2017-02-24 10:48:47 följande:

Efg och Nykär15, då vi har bim ganska samtidigt här 9-10 mars måste vi ju uppdatera symptom :)

Ja roligt! Jag tycker det är svårare med symptom när man är stimulerad...och även efter Ovitrelle som ger en hcg..men värst är Lutinus, är ju gulkroppshormon så man får ju en skengraviditet när man tar så stor mängd...men alltid skoj att spekulera!

Men nä! Paus är ju inget man vill höra talas om. Ni har inte diskuterat att stimulera dig med sprutor i stället? Min läkare sa att om man inte svarat på pergo/letrozol och blivit gravid på tre omgångar så bör man testa nytt preparat och att då är sprutorna bättre tyckte hon, just de jag tar nu (Bemfola) innehåller ju även LH vilket gör att man får riktigt fint livmodersekret vid ÄL, det har jag inte haft själv sista åren... Så säg att du hellre vill diskutera alternativ framför att göra en paus?

Hur stora var blåsorna och slemhinnan idag? Vilken CD är du på?

Slemhinnan har jag glömt.. tappade hopp när hon började prata paus och att mycket sitter i ens inre stress. Största blåsan låg på 12,1.
    Hon tycker att jag svarar bra på letrozol. Å att jag kanske inte ens behöver det. Men när jag förklarar att jag enbart blivit gravid med pergotime så svarar hon bara "ja jag vet". Blir så trött.
  • Orkide
    Nykär15 skrev 2017-02-24 11:29:07 följande:

OK vilken CD är du på idag? 12,1 är ju ganska litet men som du säger bör ju ÄL blir runt onsdag isf om det växer vidare som det ska. 

Jag hade bytt gyn om det var möjligt, går du privat? Och ta upp frågan om att byta till nåt som brukar ses som effektivare? Förstår att du tappar hopp...sånt vill man verkligen inte höra Rynkar på näsan

Jag är på CD9 idag. Jag går till Sophiahemmet och jag har pratat med några olika där och alla skickar mig vidare till min gyn för hon är bäst o ingen annan vill ta beslut över hennes huvud.
    Förut gick jag till en annan klinik där de vägrade hjälpa mig eftersom jag hade barn..
  • Orkide
    Anonym (Petra) skrev 2017-02-24 12:09:53 följande:
    Min gyn sa att många blir gravida den efterföljande cykeln efter stimulering, varför en paus inte alltid behöver vara fel. Stimuleringen hämmar tyvärr slemhinnetillväxten under behandling (är östrogenberoende och både pergo och letro hämmar detta).

Efterföljande cykel har man kvar den follikelstimulerade effekten, men får förhoppningsvis en bättre och mer mottaglig slemhinna.. make sense tycker jag :) Sen är det säkert olika för alla - beroende på vad orsaken till infertiliteten är. 

Själv tänker jag hoppa över behandling nästa månad om det inte blir något nu... 
    Min gyn pratade om en paus på ett par månader.

Efter sex kurer letrozol så börjar jag blir frustrerad. Pergotime fungerade mycket snabbare.

Har ni något tips på bra kost som främjar fertillitet?
  • Orkide
    Marie357 skrev 2017-02-26 14:40:16 följande:

Hej tjejer!

Förlåt att jag ej har varit inne och uppdaterat er här.. Varit iväg på en resa med familjen på ett dygn och sedan är vi sjuka..

Mensen kom i fredags så jag började Letrozole idag...

nouw.com/denöppnakampen
    Vad trist
  • Orkide
    orzia1 skrev 2017-02-27 16:41:36 följande:

Började blöda idag. Så blir nya tag nästa mån. Skulle eg göra uppehåll men vi bestämde oss för att köra en mån till o hoppas de överlever trots mannen är borta under ägglossningen.

Ånej beklagar Fy så trist!!
  • Orkide

Nu har jag väldigt ont i tjejmagen. Så jag antar att nu är det ÄL på riktigt och inte den lille molvärken jag kände igår.

När är egentligen rätt tillfälle att ha sex tex om jag har ägglossning NU. Vilket alternativ är bäst om man inte kan alla gånger.
    1. Sex igår
    2. Sex nu under kvällen
    3. Sex i förrgår

Svar på tråden Fler som tar/ska börja ta letrozol och provera