Inlägg från: Dixie |Visa alla inlägg
  • Dixie

Varför städar ni aldrig?

Anonym (A) skrev 2016-10-12 12:31:21 följande:

Nu vill jag rikta mig till er som aldrig verkar städa, hur kan ni leva i en sån ofräsch miljö?

Jag tycker inte jag är överdriven med min städning. Byter sängkläder och städar hela toaletten ink. handfat, golv, väggar, spegel två gånger i veckan. Dammtorkar och våttorkar en gång i .

Tycker synd om barnen som måste växa upp i en sån smutsig miljö. Ni som känner er träffade, varför städar ni inte eller skaffar städhjälp?

Många tycker nog synd om dina barn då också, de hade säkert hellre haft en mamma som pysslar och leker med dem än springer runt och dammsuger varje dag....

Klart man ska hålla undan och städa toaletter en gång i veckan, men din stämmani låter överdriven år andra hållet!
  • Dixie
    LFF skrev 2016-10-12 14:47:34 följande:

Jag är glad om jag hinner dammsuga och städa en gång i veckan. Du är en neat-freak i mina ögon. En sån där som är helt besatt av renlighet. Jag skulle gärna ha städhjälp (fast, vad hjälper 2ggr/månaden egenligen?) men den andra halvan tycker inte det är värt det eller vill släppa in en främling i vår bostad. 

Vi har städhjälp varannan vecka och det gör stor skillnad, visst städar jag tiden mellan städarna kommer, men jag behöver inte göra så noga, som tex dammsuga under sängen mm.
  • Dixie
    sextiotalist skrev 2016-10-12 15:26:27 följande:

Slippa dammsuga under sängen, jag avundas dig ;).

Och varannan vecka städar jag inte alls
Svar på tråden Varför städar ni aldrig?