• Anonym (A)

Varför städar ni aldrig?

Nu vill jag rikta mig till er som aldrig verkar städa, hur kan ni leva i en sån ofräsch miljö?

Det är många gånger man har varit hemma hos folk där det ser ut som toan inte blivit städat på 2 år om man kikar in toaringen. Sängkläder byts knappt, det är ett dammoln under varje möbel och drar man fingret på fönsterbrädan blir man alldeles svart, och köket är som ett enda kaos.

Jag tycker inte jag är överdriven med min städning. Byter sängkläder och städar hela toaletten ink. handfat, golv, väggar, spegel två gånger i veckan. Dammtorkar och våttorkar en gång i veckan. Dammsuger gör jag varje dag. Har tre småbarn. Detta tar inte speciellt mycket tid då man delar upp det och barnen hjälper gärna till.

Tycker synd om barnen som måste växa upp i en sån smutsig miljö. Ni som känner er träffade, varför städar ni inte eller skaffar städhjälp?

• Svar på tråden Varför städar ni aldrig?
  • Meriall

Jag håller med om att det är äckligt när det städas för lite men byte av sängkläder två ggr i veckan låter väldigt ofta. Varannan vecka tror jag rekommendationen är.

• Carambolan

Jag tycker att både du och lortgrisarna du beskriver har en konstig syn på städning. :) Aldrig i livet att jag skulle dammsuga varenda dag eller städa hela badrummet två gånger i veckan. Jag kan lägga den tiden på roligare saker utan att det hinner börja kännas ofräscht. En gång i veckan duger för mig, om inget särskilt spill och dräll händer.

• Anonym (ciao ciao)

Skulle säga: sluta dammsuga varje dag! Tre vänner har allergier och lite astma och deras mamma städade ungefär som du gör. För rent skapar problem för hälsan längre fram. Vi människor mår bäst i en mer naturlig miljö och den är inte super-ren. 

För dina barns skull, hitta något annat att göra med dem varje dag. Blir skitbra ska du se!

• taquine

Du går alltså hemma hos folk och känner efter på fönsterbrädan , kollar in deras sängkläder för att kolla städnivån? Gud,skaffa dig ett liv...  

Goodness me
  • Anonym (ciao ciao)

Vi har hemstäd varannan vecka, så otroligt värt det! Det blir aldrig riktigt sunkigt och man kan istället göra små punktinsatser där det behövs.

Däremot sängkläder byts ganska sällan och vi är friska som bara den. 

• Anonym (Anna)

Jag kan hålla med om att man mår bättre av en städad miljö , jag själv dammsuger var 2a vecka o jag byter sängkläder en gång i månaden, tar köket o toan ganska regelbundet en gång i veckan. Resten är bara överdrivet! Har ni inget bättre lägga på ert liv än att städa? Vi alla kommer ändå dö sen o ska du då tänka att de enda du gjorde på din extra lediga tid va att städa? Nej fy tusan! Du dör inte av lite smuts, vem bryr sig? Så tänker jag!

• Anonym (Haha)
    taquine skrev 2016-10-12 12:44:19 följande:

Du går alltså hemma hos folk och känner efter på fönsterbrädan , kollar in deras sängkläder för att kolla städnivån? Gud,skaffa dig ett liv...  

Goodness me
    Haha håller med.
  • Anonym (Slappna av)

Vi har en robotdammsugare som dammsuger varje dag när vi är på jobbet. Städar toa, handfat och badkar en gång i veckan.

Byter sängkläder varje fredag. Chilla lite ts :)

Håller med om att det verkar sjukt äckligt när folk inte byter sängkläder så ofta men ärligt talat så har vi ingenting med det att göra. Sluta lägg näsan i blöt. Det är ju inte du som ska bo i deras röra eller hur?

• Anonym (Slappna av)

Sen har ju alla olika städbehov beroende på om man har barn, djur. Vissa kanske inte är hemma så ofta.

Som t ex att byta sängkläder. Vi upplever att det känns fräschast att byta varje vecka för vi har en katt och en hund som ibland sover i den. Dessutom svettas min sambo mycket. Vi sover alltid i pyjamas. Men varje vecka byter vi sängkläder och en gång i månaden tvättar vi alla kuddar, täcken och själva skyddet på madrassen. Men bara för att man inte gör så betyder det ju inte att man är äcklig!

• Dixie
    Anonym (A) skrev 2016-10-12 12:31:21 följande:

Nu vill jag rikta mig till er som aldrig verkar städa, hur kan ni leva i en sån ofräsch miljö?

Jag tycker inte jag är överdriven med min städning. Byter sängkläder och städar hela toaletten ink. handfat, golv, väggar, spegel två gånger i veckan. Dammtorkar och våttorkar en gång i .

Tycker synd om barnen som måste växa upp i en sån smutsig miljö. Ni som känner er träffade, varför städar ni inte eller skaffar städhjälp?

Många tycker nog synd om dina barn då också, de hade säkert hellre haft en mamma som pysslar och leker med dem än springer runt och dammsuger varje dag....

Klart man ska hålla undan och städa toaletter en gång i veckan, men din stämmani låter överdriven år andra hållet!
Svar på tråden Varför städar ni aldrig?