Varför städar ni aldrig?
Vi har hemstäd varannan vecka, så otroligt värt det! Det blir aldrig riktigt sunkigt och man kan istället göra små punktinsatser där det behövs.
Däremot sängkläder byts ganska sällan och vi är friska som bara den.
Vi har hemstäd varannan vecka, så otroligt värt det! Det blir aldrig riktigt sunkigt och man kan istället göra små punktinsatser där det behövs.
Däremot sängkläder byts ganska sällan och vi är friska som bara den.
Jag städar där det behövs, när det behövs. Stökigt är det inte, men vem fan har dött av lite dammråttor i hörnen. Har bättre saker för mig än så.
Men har du städning som intresse så kul för dig. Jag föredrar soffan och Netflix jag
(Hoppas inte du har trägolv btw, dom ska inte våttorkas).
Torrmoppa med microfiberduk t.ex. Enstaka fläckar tar man bort med fuktig trasa. Om man nu ska våttorka trägolv, så ska det vara en väl urvriden trasa man använder (mopparna brukar inte bli tillräckligt urvridna och är ofta för blöta för att trägolvet ska må bra av de)
Lokalvårdaren som visade mig sa att man ska torrmoppa och ha en sprayflaska som man tar eventuella fläckar med.
Man ska ju dammsuga före såklart. Att trä inte tål vatten bra kan väl inte vara en överraskning? Googla lite själv på golvvård så får du se.
Och Sextiotalist sa ju samma sak.