• Arrrrrg mamma

Barnvakt glömde byta blöja

Är så upprörd och behöver bara höra er andra som är föräldrar, hur ni tycker. Min mans syster + sambo var barnvakt åt vår 2-åriga dotter. När jag kom och hämtade henne på sena e.m. hade hon glömt att byta blöja HELA dagen. Hon har alltså gått i dötung kissblöja utan att blivit bytt i 9 timmar. Till saken hör att de själva har en bebis, som jag antar att de byter på rätt regelbundet. Ändå glömde de. De var barnvakt 2 dagar, och det var andra dagen det här hände. Första dagen kom de alltså ihåg att byta (vilket jag gett instruktioner om.). Jag blir ju så klart skitarg och ifrågasätter HUR det kunde ske etc. Då får jag skäll tillbaka och hon tycker att jag betett mig fel som skällt ut henne, och inte har rätt att "låta min ilska gå ut över dem, för de är ju ansvarstagande empatiska människor, och vem som helst kan glömma etc". Och "är detta tacken vi får för att ha vart barnvakt i TVÅ dagar", och "verkar hon skadad eller traumatiserad på nått vis? Jag skulle inte tro det va?", för att citera. 

Exakt hur arga hade ni blivit, och hur hade ni reagerat? Är så arg att jag skakar! Har svårt att tro att det överhuvudtaget är möjligt att glömma bara det ena barnet.

• Svar på tråden Barnvakt glömde byta blöja
  • Bibbidi

Att du är så arg så att du skakar låter väldigt överdrivet, tycker du borde be dem om ursäkt för att du skällde ut dem.

♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • cameleon

Klart man inte glömmer om man har ett till barn som man kommer ihåg att byta på, det låter ju superkonstigt! Jag hade nog reagerat som du i den här situationen.

• Fnollet

Jag hade också blitt arg eftersom de redan har ett litet barn som de byter blöja på. Tycker det låter nästan som att de inte bryr sig lika mycket om ditt barn som sitt eget, och det tycker jag är rätt hemskt. Jag hade aldrig låtit dem vara barnvakt igen. Det är oacceptabelt beteende att neglegera någon annans barn på det viset, och ni har ju lämnat ert barn där i förtroende att barnet ska bli omhändertaget lika väl som deras eget barn.

Ja, du har rätt att vara arg enligt mig. Jag hade nog reagerat på samma vis som dig. Jag blir tom arg när jag läser det fast jag inte känner dig och ditt barn, så jag förstår din reaktion.

• Caller3535

Du verkar i varje fall inte vara för arg för att formulera ihop en tråd om det på FL.

• Aikido

Jag blir också förbannad. Och jag har inte ens läst trådstarten (eller svaren).

• Duckan

Jag har svårt att se att jag skulle skrika och skälla ut min svåger/svägis. Jag har själv glömt att byta på mitt barn en gång. Inte så kul när man kommer på det, men det kan hända den bästa.

• Maddi

Jag skulle nog tycka det var konstigt att dom glömt byta blöja. Sen låter det lite underligt att du gett instruktioner på att byta blöja, då funderar jag genast på hur pass normalbegåvade dom är. 

Om någon passar mina barn säger jag inte "byt blöja dom och dom klockslagen". Däremot när dom brukar äta, sova och så. Men aldrig "tänk på att byta blöja". 

• Dixie

Klart det inte är ok - men så farligt tycker jag inte det är att du behöver skälla ut ngn - och att bli så arg att du skakar låter överdrivet!

• Arrrrrg mamma

Alltså; jag "skakar" inte av ilska ordagrant. Det var en liknelse för att tala om att jag är "jätte arg.."

Svar på tråden Barnvakt glömde byta blöja