• ahjltg93

BIM December 2016

Jag kanske är lite tidig men fler som planerar bebisverkstad med BIM i December? 

För oss blir det första försöket, andra barnet.

• Svar på tråden BIM December 2016
  • Heineken86

Enligt appen och om jag haft en perfekt 28-dagar cykel så borde min ägglossning varit igår.igår hade jag dock tjockt superklistrigt sekret så tvivlar på att jag hade ägglossning. Dagen innan hade jag jättemycket flytning, typ som blaskig lotionflytning. Det känns ju inte heller som ägglossning, men kan det ha varit det? Det var liksom vattnigt men ändå vitt.

Annars kanske det bara är att inse att den här cykeln inte heller kommer va normal. Min senaste var ju på 40 dagar och 11 dagars mens. Hade lite förhoppning att det skulle va en normal cykel den här gången eftersom jag hade normalt antal mensdagar, 5. Jag är inne på tredje cykeln sen senaste graviditet+amning så jag tror det är därför den är lite oregelbunden, men hoppas på att den stabiliseras snart. Eller helst hoppas jag ju att mensen uteblir.:)

En annan fråga, man säger ju att spermierna överlever några dagar... men om jag är inne och "rotar runt" för att känna på tappen och flytningar, kan jag förstöra dem då?

• mammaochlillav

Enligt Natural Cycles har jag ÄL idag. Lite molvärk och illamående nu på morgonen. Om illamåendet beror på ÄL eller att jag inte ätit vet jag dock inte.. Vilka symptom brukar ni ha vid ÄL?

• Hallonfrossa
    KCEG skrev 2016-11-24 08:06:12 följande:

Samma här.. när har du BIM?

Jag vet faktiskt inte, har precis haft första mens sedan jag slutade amma, men antar att det är runt jul :)

Trevligt! När har du bim?
  • pigne

Är helt ny på detta med BIM, ÄL och allt däremellan. Första försöket med första barnet här.

Tog ut min spiral slutet av oktober, fick mens några dagar in i november (då den brukar komma). Mensen "ska" ju komma några dagar in i december nu, men än sålänge har jag inte känt några symptom alls. Brukar få väldigt ömma bröst nästan 2 veckor innan men känner inget nu. Dock så vet jag ju inte om det är pga graviditet eller pga att jag tagit ut spiralen!

Vad jobbig denna väntan är! Då är detta ändå bara första försöket, haha! Så otålig. När kan man testa?

• Emsaflisaan

Hej tjejer. Är väl lika bra att hoppa in här. Spottings på äl+10 så mensen kommer nog i helgen. Så less just nu. Bim blir nog omkring nyår.

Blir att köra med monitor igen denna månaden o hoppas på bättre tur.

• justsweet
    Hallonfrossa skrev 2016-11-24 07:56:10 följande:

Äntligen börjar mensen ta slut så man kan börja leta efter äl här :)

Första gången med äl - tester för mig :)

Samma för mig, alltså att mensen snart är slut. Enligt mina appar har jag ÄL vid 8-9 dec å BIM kring den 25 december. När har du BIM?
  • HoppasPåEnTill
    Livetsgång skrev 2016-11-23 22:40:39 följande:

Har fått trådiga klumpflytningar igår och idag med och man kan göra trådar på dom men dessa förbenade graviditetskollen äl test visar stort sett blankt -_-

Men känner av det nu

Molvärk i nedre delen

Magen pratglad

Trötthet ska vi inte prata om haha

Och ofräscht ja men är klibbig och trådflytig där ner.

Förlåt, det kanske kommit upp förut. Vad är det för app?
  • mammamalin
    Luttanlej skrev 2016-11-24 06:47:58 följande:

11 dagar kvar till bim. Skriver man då -11 eller +11? Åh är så dålig på det här. Lång tid kvar

Då säger man BIM-11 :)
  • Hallonfrossa
    justsweet skrev 2016-11-24 11:17:19 följande:

Samma för mig, alltså att mensen snart är slut. Enligt mina appar har jag ÄL vid 8-9 dec å BIM kring den 25 december. När har du BIM?

Vad roligt med ca samma datum :)

Jag vet inte riktigt då det är första mensen sedan jag slutade amma.

Men bör ha äl runt 1-3 dec någon gång och bim runt jul ca :)
Svar på tråden BIM December 2016