• ahjltg93

BIM December 2016

Jag kanske är lite tidig men fler som planerar bebisverkstad med BIM i December? 

För oss blir det första försöket, andra barnet.

• Svar på tråden BIM December 2016
  • Livetsgång

Har fått trådiga klumpflytningar igår och idag med och man kan göra trådar på dom men dessa förbenade graviditetskollen äl test visar stort sett blankt -_-

Men känner av det nu

Molvärk i nedre delen

Magen pratglad

Trötthet ska vi inte prata om haha

Och ofräscht ja men är klibbig och trådflytig där ner.

• Ruffs
    metaphor skrev 2016-11-23 18:52:12 följande:
    men guuud vad skönt att inte vara ensam!! jag vet inte när jag tänker testa. gör två nätter på jobbet nu, ev. att jag testar på lördag morgon... åker iväg på söndag så hade varit skönt att veta,men jag blir så ledsen när det är neg. är vårat nionde försök... :( 
    Jag tänkte samma sak när jag såg ditt inlägg.!! Man blir ju inte riktigt klok på alla konstiga signaler kroppen sänder. Det är vårt 5 "fokuserade" försök där vi försökt pricka ägglossning. Men innan dess "försökte" vi lite nu och då spontant. Blir besviken varje gång det är jag med negativt. Har en tendens att stirra oooooordentligt på testet nästan så jag försöker vilja den till att visa plus *smile*
  • Ruffs

Här kommer en anekdot som kanske kan locka till ett skratt. Detta handlar om att vara väääldigt ivrig efter ett plus.

I slutet av januari bestämde vi oss vi ska försöka. Vi slutade skydda oss och tänkte vi kör lite nu och då.. jag beställde ett paket från graviditetskollen med kosttillskott och tänkte : perfekt då vad det klart blir en oktober bebis.
    Började känna efter extra mycket en torsdag kväll men inget hände.Plötsligt började jag må illa! Jag hade varit på Zumba och kom hem och mycket riktigt jag sprang till toaletten och spydde. Åh jag är gravid tänkte jag..åh jag mår skit. Fram med ett gravtest=negativt ett tilll =negativt.Så visade sig att jag hade magsjuka....varade i 4 dagar, men jag trodde kanske att det fanns en liten chans så testade varje dag haha Tänkte nästa helg har jag bim då blir det*smile*

En vecka efter insidenten började jag känna mig pirrig och illamående. Jag är GRAVID tänkte jag.... gravtest = negativt. Magsjuka=positivt i 3 dagar. Men jag gav inte upp tänkte kanske sååå jag kan ha testat en gång till.... men samtidigt kände jag att om detta är graviditetsillamående vet jag inte hur jag ska klara det. (Har aldrig vart så här sjuk någonsin)
    En vecka senare insjuknade jag igen... (jag är förskollärare och magsjukan gick runt runt på förskolan) denna gång hade jag lärt mig att detta virus inte var någon graviditet utan en detox från all julmat *asgarv* jag vägde mig och hade gått ner 8 kg. *lycka*

Vi pausade under tiden jag var sjuk och lite efter man känner sig halvsugen när man hulkar och mår piss.

• Luttanlej
    Livetsgång skrev 2016-11-23 22:40:39 följande:

Har fått trådiga klumpflytningar igår och idag med och man kan göra trådar på dom men dessa förbenade graviditetskollen äl test visar stort sett blankt -_-

Men känner av det nu

Molvärk i nedre delen

Magen pratglad

Trötthet ska vi inte prata om haha

Och ofräscht ja men är klibbig och trådflytig där ner.

Jag har läst någonstans att dessa flytningar är en indikation på att äl är nära så att stickorna inte ger något utslag kanske du ska strunta i och prova sexa ändå?
  • Luttanlej

11 dagar kvar till bim. Skriver man då -11 eller +11? Åh är så dålig på det här. Lång tid kvar

• Hallonfrossa

Äntligen börjar mensen ta slut så man kan börja leta efter äl här :)

Första gången med äl - tester för mig :)

• KCEG
    Hallonfrossa skrev 2016-11-24 07:56:10 följande:

Äntligen börjar mensen ta slut så man kan börja leta efter äl här :)

Första gången med äl - tester för mig :)

Samma här.. när har du BIM?
  • Tosse87

Fick precis min mens så hoppar in här istället och hoppas på mer tur denna månad! Bara vänta in ÄL, använder ÄL stickor så vi får se när det sker

• Heineken86
    Ruffs skrev 2016-11-23 23:02:25 följande:

Här kommer en anekdot som kanske kan locka till ett skratt. Detta handlar om att vara väääldigt ivrig efter ett plus.

I slutet av januari bestämde vi oss vi ska försöka. Vi slutade skydda oss och tänkte vi kör lite nu och då.. jag beställde ett paket från graviditetskollen med kosttillskott och tänkte : perfekt då vad det klart blir en oktober bebis.

Började känna efter extra mycket en torsdag kväll men inget hände.Plötsligt började jag må illa! Jag hade varit på Zumba och kom hem och mycket riktigt jag sprang till toaletten och spydde. Åh jag är gravid tänkte jag..åh jag mår skit. Fram med ett gravtest=negativt ett tilll =negativt.Så visade sig att jag hade magsjuka....varade i 4 dagar, men jag trodde kanske att det fanns en liten chans så testade varje dag haha Tänkte nästa helg har jag bim då blir det*smile*

En vecka efter insidenten började jag känna mig pirrig och illamående. Jag är GRAVID tänkte jag.... gravtest = negativt. Magsjuka=positivt i 3 dagar. Men jag gav inte upp tänkte kanske sååå jag kan ha testat en gång till.... men samtidigt kände jag att om detta är graviditetsillamående vet jag inte hur jag ska klara det. (Har aldrig vart så här sjuk någonsin)

En vecka senare insjuknade jag igen... (jag är förskollärare och magsjukan gick runt runt på förskolan) denna gång hade jag lärt mig att detta virus inte var någon graviditet utan en detox från all julmat *asgarv* jag vägde mig och hade gått ner 8 kg. *lycka*

Vi pausade under tiden jag var sjuk och lite efter man känner sig halvsugen när man hulkar och mår piss.

Haha fick mig ett gott skratt så här på morgonen. :)

Bättre lycka nu och hoppas du håller dig frisk.
Svar på tråden BIM December 2016