Inlägg från: MajaMaria79 |Visa alla inlägg
  • MajaMaria79

Hur FASEN slutar man dricka för mycket?

Jag är uppvuxen med en mamma med alkoholproblem. Hon har alltid druckit på tok för mycket vin och precis som du alltid hittat anledningar till varför hon måste det. 

Idag är jag snart 40 år och vi har fortfarande dålig relation pga av det. Jag känner mig sviken av henne, att hon så sällan var nykter tillsammans med mig och på så sätt inte gick att lita på. 

Med detta sagt, tänk på vad du utsätter ditt barn för. Det kanske är litet nu, men blir stort. 

Jag tror helt klart att du ska prata med din psykolog om det här. Det lär verkligen inte vara det värsta hen hört. De är utbildade för att inte döma, utan hjälpa. 
    Sluta köp hem, säg till din sambo att inte köpa till dig. Ni får kämpa ihop, gör honom till din bundsförvant. 

Ta kontakt med en läkare på vc. Prata om dina sömnproblem. Sömntabletter är tusen gånger bättre än att självmedicinerar med alkohol. 

Du kommer att fixa det här! Nu har du lyft blicken och insett att du har ett problem, då är hälften gjort.  Tänk på ditt barn, det är världens bästa motivation. 
    Lycka till!

• MajaMaria79

Jag vill inte vara för påstridig. Men barn känner på lukten och uppfattar mycket mer än du tror. Jag kunde och kan se på min mamma på 10 m håll om hon har druckit. Det syns på kroppshållningen och runt ögonen.  Och min mamma blir absolut inte aggressiv eller något sådant, snarare tvärtom. Men jag var ändå ständigt rädd och på min vakt, tog aldrig hem kompisar eller ens lämnade ut mitt nummer för jag ville inte att någon skulle ringa och min mamma svara. 
    Så tyvärr tror jag att barnen vet och känner mer än vad du tror. 

Min mamma har tyvärr inte slutat dricka och kommer aldrig att göra det för hon hittar ständigt saker att skylla på och vill inte riktigt. 
    I och med det så har vi jättedålig kontakt, vi hörs kanske 4 gånger om året och ses kanske 2 gånger om året. 
    Hon har aldrig passat min dotter, icke en gång på 8,5 år. Jag litar inte på henne. 

Så snälla snälla, ta tag i detta medan tid är och skyll inte på en massa annat. Ta hjälp av sjukvården med de problem du har i stället så som ångesten över ditt sjuka barn, för det är verkligen högst begripligt att du behöver stöd i det. Och sömntabletter för sömnen och så vidare. Det finns hjälp att få, jag lovar!

Svar på tråden Hur FASEN slutar man dricka för mycket?