Inlägg från: Anonym (D'archangel) |Visa alla inlägg
  • Anonym (D'archangel)

Hur FASEN slutar man dricka för mycket?

Jag tror inte att du är så illa ute som du själv tror. Du kan sitta här och skriva ner dina tankar. En person som har åkt dit rejält brukar försvara sitt missbruk med näbbar och klor. En sån person brukar rada upp en massa ursäkter, prata om "självmedicinering" och en massa annat trams.

Du kan säkerligen sluta dricka. Mitt tips är att du ger upp alkohol för gott. Det är inga som helst problem att leva ett bra liv utan. Du kanske kommer att må risigt några dagar och sedan kommer du säkert drömma om den där varma känslan efter ett par glas. Det kommer du få leva med.

AA och liknande är för människor som är så uppfuckade att dom har svårt att förhålla sig till det mesta, inklusive mat, sex och sociala relationer. Tror inte att du är en av dom.

• Anonym (D'archangel)
    Domesticgoddess skrev 2016-10-13 18:25:51 följande:

Det är alldeles säkert så att en del behöver avstå helt ifrån alkohol men för den stora majoriteten tror jag att ett sansat drickande är en bättre lösning.
    Varför då?
  • Anonym (D'archangel)
    Tow2Mater skrev 2016-10-13 22:18:53 följande:

För att inte behöva känna sig bestulen på nåt man tycker mycket om för resten av livet?

Ok, är sprit så viktigt så är du alkis.
  • Anonym (D'archangel)
    Anonym (Tacksam) skrev 2016-10-13 22:26:21 följande:

Svara gärna på det jag skrev och ignorera inte det.

Vad? Fattar inte.
  • Anonym (D'archangel)
    Tow2Mater skrev 2016-10-13 22:30:00 följande:

Jaha. Vad säger du till en som vill sluta äta så mycket då? Att inte äta alls, eller leva resten av livet på typ gronsaker, kyckling o vatten?

Men för fan! Äta måste du. Dricka alkohol kan du bara skita i. Oerhört bra om du är i riskzonen.

Om du har ett sunt förhållande till alkohol så äg det helt oproblematiskt att sluta med. Det är som att ge upp smågodis ungefär.
Svar på tråden Hur FASEN slutar man dricka för mycket?