• monkees

Hur FASEN slutar man dricka för mycket?

Vilken sjukdom har ditt barn? Är det en sjukdom som leder till döden så förstår jag fullt och fast att du dricker för mycket. Det skulle  jag också göra (tyvärr) i det läget. ALLT som kunde ta mig bort från verkligheten skulle jag välja om det så var att ingå förbund med hin håle................................

• monkees
    Anonym (Röka) skrev 2016-10-14 10:42:02 följande:

Har du provat cannabis? 
    Fungerar också ångestdämpande för många men utan flera av de biverkningar man kan få av alkohol samt inte lika beroendeframkallande. 
    Indica-dominerad strain är att föredra om man mest vill år den lugnande effekten, och vaporizer så man slipper andas in skadlig rök. 

Det bästa är förstås att inte ta några droger, men ibland får man nöja sig med det minst dåliga. 
    Så prova först att bli helt nykter, men klarar du inte det kan det ju vara ett alternativ.

Ursäkta att jag lägger mig i men HUR får man tag på Cannabis?  Går man ner på sitt lokala torg med en skylt "Cannabis köpes"? Funkar det? Tänker du Sergels Torg?
  • monkees
    Anonym (Pepp) skrev 2016-10-14 11:04:36 följande:
    Jag har inte läst alla inlägg i tråden ska jag säga. Själv blir jag onykter av två glas vin så jag har ingen koll på hur hög tolerans man har om man klarar en bag in box på några dagar.

MEN. Det första steget mot att bli fri från alkoholism är att inse att man är alkoholist. Jättebra att du är där! Sen finns det väl annat än AA.
    Men guuuud så härligt att bli på "pickalurven" av två glas vin. Små glas förstås?
  • monkees
    monkees skrev 2016-10-14 11:05:48 följande:
    Ursäkta att jag lägger mig i men HUR får man tag på Cannabis?  Går man ner på sitt lokala torg med en skylt "Cannabis köpes"? Funkar det? Tänker du Sergels Torg?
    Återigen. Cannabis........mmmmmm hur få tag på?

• monkees
    klyban skrev 2016-10-14 11:30:22 följande:

Idag skulle säkert det funka.
    Men en del skulle ge dig ett par blickar.
    Vad folk inte inser idag, det är att det är så sjukt vanligt nuförtiden.

Jaså? Jag bor i Sundsvall och skulle vilja prova Cannabis. Låter spännande. Hur gör jag? Hur hittar jag en langare?

• monkees
    monkees skrev 2016-10-14 11:42:47 följande:
    Jaså? Jag bor i Sundsvall och skulle vilja prova Cannabis. Låter spännande. Hur gör jag? Hur hittar jag en langare?
    Hoppsan jag riskerar bli avstängd? eller? Jag är en oskyldig novis som ställer en oskyldig fråga! Ursäkta....
  • monkees
    Anonym (F.d) skrev 2016-10-14 12:20:22 följande:
    Om du läser trådstarten så förstår du ganska snabbt att det är en missbrukare det handlar om.
    Men vin kan man köpa på bolaget litervis. ALDRIG någonsin tillförne har det varit så enkelt att köpa vin. Liksom vin i pappersförpackning.......who could have seen that coming?
  • monkees

Det finns bara ETT fungerande knep när det gäller att sluta dricka, röka, spela etc etc och det är att man verkligen VILL! Jag tror att innan man kommit dithän så är det nästan omöjligt att bryta den dåliga vanan. Jag slutade röka för snart 30 år sedan och jag hade en stor motivation i att jag fått mitt första barn och inte ville lukta as i hennes närhet. Jag VILLE sluta och slutade tvärt. Det var väldigt jobbigt och om jag tvekat det minsta så hade jag rökt än.

• monkees

Många ord finns att ta till........................analyserande och klokheter..........men till syvende och sist är det korken i flaskan som gäller och klarar man inte det så hjälper inga ord. De dag man själv VILL sluta dricka så slutar man. Inte svårare än så.

• monkees
    dessan59 skrev 2016-10-15 10:20:17 följande:

Genom att bara sluta!  Tycker du att du är alkoholist, om du svara ja på den frågan så bör du ha hjälp för att sluta. Det finns inga genvägar, utan att sluta helt tror jag är  det bästa men också det svåra.

Håller med dig. Tyvärr så är det ofta så att man inte vill sluta förrän man inte har ngt val längre. Man blir sjuk eller helt PANK.
  • monkees
    Anonym (Leija) skrev 2016-10-18 10:22:32 följande:

Förstår inte de senaste svaren i tråden. Läser ni bara trådstarten innan ni svarar? Det fungerar inte. Orkar man inte läsa igenom tråden så är det lika bra att låta bli att svara.

Ursäkta att jag lägger mig i här men menar du att om man INTE orkar läsa igenom hundratals inlägg så ska man inte svara alls? Funkar det så här på FL? och ändå verkar det så populärt.....................
Svar på tråden Hur FASEN slutar man dricka för mycket?