Inlägg från: Anonym (Tacksam) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tacksam)

Hur FASEN slutar man dricka för mycket?

Aniiee skrev 2016-10-12 23:41:25 följande:

Ska vara lite motvalls här och upplysa om att AA har dokumenterat lika bra eller sämre resultat än alla alternativ, inklusive att klara det helt själv, så känner du att AA inte är något för dig, TS, så skippa dem. Leta alternativ. SMART kan vara ett sådant. 

Googlade på SMART men det verkar som att de jobbar med drogprevention för ungdomar? Har du lust att länka organisationen du tänkte på?
  • Anonym (Tacksam)
    Anonym (D'archangel) skrev 2016-10-13 12:30:27 följande:

Jag tror inte att du är så illa ute som du själv tror. Du kan sitta här och skriva ner dina tankar. En person som har åkt dit rejält brukar försvara sitt missbruk med näbbar och klor. En sån person brukar rada upp en massa ursäkter, prata om "självmedicinering" och en massa annat trams.

Du kan säkerligen sluta dricka. Mitt tips är att du ger upp alkohol för gott. Det är inga som helst problem att leva ett bra liv utan. Du kanske kommer att må risigt några dagar och sedan kommer du säkert drömma om den där varma känslan efter ett par glas. Det kommer du få leva med.

AA och liknande är för människor som är så uppfuckade att dom har svårt att förhålla sig till det mesta, inklusive mat, sex och sociala relationer. Tror inte att du är en av dom.

Jag fattar att du vill få ts att känna sig mer hoppfull och bättre men det är fan inte okej att snacka sådär om andra människor. Jag uppskattar inte att du kallar mig för "uppfuckad". Usch vilken nedlåtande attityd till människor som är i kris.
  • Anonym (Tacksam)
    Anonym (D'archangel) skrev 2016-10-13 21:07:43 följande:

Varför då?

Svara gärna på det jag skrev och ignorera inte det.
  • Anonym (Tacksam)
    Anonym (Tacksam) skrev 2016-10-13 13:39:24 följande:

Jag fattar att du vill få ts att känna sig mer hoppfull och bättre men det är fan inte okej att snacka sådär om andra människor. Jag uppskattar inte att du kallar mig för "uppfuckad". Usch vilken nedlåtande attityd till människor som är i kris.

Anonym (D'archangel) skrev 2016-10-13 22:35:36 följande:

Vad? Fattar inte.

• Anonym (Tacksam)
    klyban skrev 2016-10-14 11:17:03 följande:

Var mer svar i den jag ville ha.

Dricker du varje dag, genom att du skaffar dig en ny bag in box när den du har tar slut, alltså dricker varje dag.

Om du köper 3 liter på fredagen och dricker upp denna på fre-sönd, så har det betydligt mindre problem att hantera.

Än om du sörplar upp dig ~1liter per dag, VARJE dag.

Men här ska man inte lura sig, minska en sådan konsumtion är inte så lätt heller.

Alltså hon svarar ju tydligt att en bag in Box på tre liter tar slut på tre dagar. Förmodligen dricker hon runt en liter per dag.

Du skriver "Om du köper 3 liter på fredagen och dricker upp denna på fre-sönd, så har det betydligt mindre problem att hantera." det är ju i princip samma sak som att häva i sig en liter om dagen i snitt.
  • Anonym (Tacksam)
    Anonym (D'archangel) skrev 2016-10-13 12:30:27 följande:

Jag tror inte att du är så illa ute som du själv tror. Du kan sitta här och skriva ner dina tankar. En person som har åkt dit rejält brukar försvara sitt missbruk med näbbar och klor. En sån person brukar rada upp en massa ursäkter, prata om "självmedicinering" och en massa annat trams.

Du kan säkerligen sluta dricka. Mitt tips är att du ger upp alkohol för gott. Det är inga som helst problem att leva ett bra liv utan. Du kanske kommer att må risigt några dagar och sedan kommer du säkert drömma om den där varma känslan efter ett par glas. Det kommer du få leva med.

AA och liknande är för människor som är så uppfuckade att dom har svårt att förhålla sig till det mesta, inklusive mat, sex och sociala relationer. Tror inte att du är en av dom.

Pinsam du är som smiter när man svarar dig. Aja jag antar att du tog åt dig iaf. Tänk dig för nästa gång.
  • Anonym (Tacksam)
    Anonym (Annica) skrev 2016-10-16 00:21:27 följande:

Härligt! Tycker att du är jätteduktig! Själv blir jag på en enda dag fruktansvärt rastlös och lättirriterad när jag inte har alkohol hemma och det inte heller går att få tag på... Min plan är att sluta dricka på vardagar till att börja med. Men samtidigt så vet jag inte riktigt hur jag ska lägga upp det, har läst att det är rentav livsfarligt att sluta dricka tvärt

Om det är livsfarligt eller ej beror på hur mycket du har konsumerat varje dag.
Svar på tråden Hur FASEN slutar man dricka för mycket?