Linnea1994 skrev 2016-10-20 13:23:13 följande:
Så du menar å allvar att det är lika dyrt eller dyrare att ha ett företag i Baltikum dit många Svenska företag har flyttat? Då undrar man ju varför dom flyttat dit...
Senda vore det skoj att höra med dej (bla) vad som är et fungerande alternativ till den för er så hemsla Kapitalismen?
Det finns inget alternativ till kapitalismen idag, så därför lever jag helt efter den, vilket du tycks ha missat jag skrivit så många ggr att du kan höra hur folk suckar när jag nu tvingas skriva det igen.
Du måste väl ändå veta att kapitalismen är ett enda gigantiskt pyramidspel som inte ens teoretiskt kan överleva, det gör som du vet inga pyramidspel.
Men till dess vi går över till nåt annat, eller eländet kollapsar, så spelar jag med efter de regler som kapitalismen har.
Suck, jag tror jag får spara ner såna här inlägg, så jag slipper upprepa mig i all oändlighet.
Ja jag vet att det flyttar företag till Baltikum, det var ju precis jag skrev i mitt förra inlägg, även om jag drog alla "uppkomlingar" över en kam.
Och självklart för att det är billigare, det är så kapitalismen fungerar, och inget som vi kan göra nåt åt.., så vad är problemet menar du?
Det här är som jag sa, en evigt pågående process, bara gilla läget, till nåt bättre dyker upp.