• Anonym (hejjjjjjj)

    KONSTIG KROPP EFTER PILLERSTOPP

    Hej! 
    Hopas att det finns någon här som varit i samma sits som kan hjälpa mig lite.

    Jag slutade med p-piller den 9/11, fick då min pillermens ca 5 dagar efter som varade i typ två dagar.
    Har ingen ooll på min cykel då jag från och till ätit p-piller i nästan 10 år, men nu vill jag och min sambo börja försöka lite smått på bebisverkstaden.

    Jag testar ej med ägglossningstester eller så, men jag tror, om jag känner min kropp att jag hade äglossning ungefär den 2-3 oktober ngn gång, ägglossningsflytningar, känningar i äggstockarna och så vidare.

    Idag är det den 14 oktober, och för ca en vecka sen började mitt bröst ömma, jag trodde det var för att min kille kanske klämt lite för hårt haha, men det gör bara ondare och ondare, båda mina bröstvårtor är så ömma så kan ej gå utan bh, knappt duscha, det bränner och drar i brösten nästan som träningsvärk, så kan knappt ligga på sidorna.

    Har även haft kraftiga flytnignar, kännts flera gånger som att mensen kommit för det rinner så mycket, ständiga pölar i trosan och dyngblött när man går på toa. Flyttningarna är vattniga, typ. 

    Har gjort gravtest flera gånger (stickor frånt estlagret) Men de visar ingenting.

    Är det någon som har erfarenhet av hur lång tid det tar för kroppen att bete sig normalt efter p-piller?

    Kan tillägga att jag åt neovletta 28.
  • Svar på tråden KONSTIG KROPP EFTER PILLERSTOPP
  • Anonym (hejjjjjjj)

    Kan även tillägga att jag för första gången i livet åkte på ryggskott i söndags, var hos läkaren och sjukgymnast och tilloch med dom tyckte det var konstigt iom jag ej ansträngt mig... Om det nu mot förmodan kan ha med saken att göra

  • Anonym (hejjjjjjj)
    Fia 28 skrev 2016-10-14 14:04:49 följande:

    Ryggskott är inte ett graviditetssymptom. 


    sa jag det?
    Har jag ens skrivit något i min text om graviditetssymtom? 

    Min fråga var hur lång tid det tar för kroppen att bli normal, eller hur?
    Och min sjukgymnast frågade mig hur det var med mensen, därav tog jag även upp ryggskottet. 
  • Fia 28
    Anonym (hejjjjjjj) skrev 2016-10-14 14:36:06 följande:
    sa jag det?
    Har jag ens skrivit något i min text om graviditetssymtom? 

    Min fråga var hur lång tid det tar för kroppen att bli normal, eller hur?
    Och min sjukgymnast frågade mig hur det var med mensen, därav tog jag även upp ryggskottet. 
    Du skrev att du tagit flera gravitetstest, så tydligen har du tagit det som gravitetssymptom....

    När jag slutade med p-piller så tog det flera månader innan kroppen o mensen blev normal igen, och då hann jag bara äta det i tre månader.
  • Anonym (hejjjjjjj)
    Fia 28 skrev 2016-10-14 14:38:39 följande:
    Du skrev att du tagit flera gravitetstest, så tydligen har du tagit det som gravitetssymptom....

    När jag slutade med p-piller så tog det flera månader innan kroppen o mensen blev normal igen, och då hann jag bara äta det i tre månader.
    Okej!
    Vad jobbigt för dig, hoppas att det går fortare för mig! :)
Svar på tråden KONSTIG KROPP EFTER PILLERSTOPP