Gina43 skrev 2016-12-26 23:50:51 följande:
Var skrev jag att man ska låta barnet ligga skrikandes på golvet? Jag ställde bara en fråga. Var det möjligen poängen att sluta med fjanteriet att skriva "bebis" när det heter "bebisen" som gjorde dig stingslig?
Du vet absolut inget om mina erfarenheter. Mitt äldsta barn var mycket krävande som bebis och bodde i bärsjalen, låg i princip aldrig i vagn, skulle ha bröstet nästan jämt, har samsovits med, skrek högst av alla barn i mammagruppen osv. Det är idag tryggt, nyfiket och är väldigt glad till sinnet. Jodå, krävande barn har jag haft, men ditt barn är säkert ett av de mer krävande i riket och i en klass för sig då! Jag har full förståelse för att man inte hinner så mycket då, men man kan faktiskt styra lite som förälder. När eller om du har fler barn än ett så kommer du att förstå att man också måste det.
Du har säkert haft krävande barn, men överlevnadsbarn är något annat och dina förslag till mig - efter att jag berättat att jag har ett överlevnadsbarn - vittnar om att du hade ett lite mindre krävande barn. Detta sagt utan att förringa din upplevelse förstås.
Angående dina synpunkter på språket så står det dig fritt, jag och bebis(!) är inte så intresserade men det var vänligt av dig att anstränga dig för vår skull.
Vill tillägga att jag städar osv men bär på bebis då, det är inte särskilt effektivt men vill inte att hon ska bli ledsen (vilken förälder vill det?). Beroende på hur det blir med syskon är nog alternativet att ta in städhjälp snarare än att försöka tvinga ett oroligt litet barn att vara själv.