Läkarhustru skrev 2016-12-26 20:50:23 följande:
Min bebis är inte intresserad av att sova på något annat vis än i min famn, tätt intill bröstet för att amma vid behov. Men tack för förslaget... Min bebis tycker om att vara på golvet om jag är med, hon har nästan sedan födseln visat att hon vill gå och stå exempelvis. Hon har varit tidig med allt utom krypningen, som hon inte övar så mycket på (själv kröp jag aldrig som bebis...). Jag tycker att du låter hjärtlös och osympatisk som skulle låta en liten bebis ligga gråtandes på golvet för att barnet "måste träna" - eller så har du aldrig haft ett överlevnadsbarn och kanske ska vara tyst om sådant du ej vet något om? En liten tanke i all välmening.
PS. Jag var ett överlevnadsbarn och jag kröp aldrig. Har 125 i IQ, mycket god ekonomi (behöver inte jobba, vilket är rätt praktiskt med tanke på rådande omständigheter) och läst universitetsbiologi för skojs skull så det blir folk av oss också. DS.
Var skrev jag att man ska låta barnet ligga skrikandes på golvet? Jag ställde bara en fråga. Var det möjligen poängen att sluta med fjanteriet att skriva "bebis" när det heter "bebisen" som gjorde dig stingslig?
Du vet absolut inget om mina erfarenheter. Mitt äldsta barn var mycket krävande som bebis och bodde i bärsjalen, låg i princip aldrig i vagn, skulle ha bröstet nästan jämt, har samsovits med, skrek högst av alla barn i mammagruppen osv. Det är idag tryggt, nyfiket och är väldigt glad till sinnet. Jodå, krävande barn har jag haft, men ditt barn är säkert ett av de mer krävande i riket och i en klass för sig då!

Jag har full förståelse för att man inte hinner så mycket då, men man kan faktiskt styra lite som förälder. När eller om du har fler barn än ett så kommer du att förstå att man också måste det.