Är så jävligt trött på OCD(Tvångstankar)!!!!!!
Måste rätta dig TS, OCD innefattar båda sakerna du skrivit. Eller jag kanske missförstod dig. Man kan alltså t.ex. ha tankar att "om jag inte gör si eller så så kommer den här hemska saken hända", men även tvångsmässigt beteende som t.ex. att tvätta händerna, släcka lampor osv.
Som svar på dina frågor. Jag har haft OCD så länge jag kan minnas, i olika former.
Har aldrig haft dålig mun/tandhälsa.
Har haft järn- och zinkbrist, även andra brister än de du frågar om.
Mina föräldrar är inte själva religiösa men tvingade mig i princip att konfirmera mig, läsa bibeln osv vilket ledde till enorm ångest över att bli straffad av en högre makt om jag inte utförde tvången.
"Tvångsmässigt beteende störning" känner däremot känslor av att göra något och måste göra det.
Citerad från wikipedia: "Bland annat är tvångsbeteendena i tvångsmässig personlighetsstörning egosyntona, det vill säga att de överensstämmer med personens mål och moraliska övertygelser. Beteendena är inte heller associerade med ångest eller obehagskänslor, utan rationaliseras istället, ofta som tidsbesparande eller praktiska." sv.wikipedia.org/wiki/Anankastisk_personlighetsst%C3%B6rning