• nelly82

    Hjälp!!! (anmäla till soc???)

    Hej till alla er er som "kan" barn, behöver er hjälp!!

    Har en ytterst trevlig kollega som har det tufft nu. Han e gift och bor tillsammans med sin fru, ett barn från ett tidigare förhållande och ett gemensamt. De har bråkat och varit osams länge men nu har det gått för långt!

    Hans fru lagar bara mat till sig och det gemensamma barnet. Hon tilltalar inte min kollegas barn och går ut ur rummet om han kommer in. Hon har till och med satt hänglås på kylskåpet (!). Min kollega har fått köpa ett eget för mat till de båda. Får ont i magen av å tänka på barnen!!!!

    Jag vet, jag har bara hört hans version av saken, men vissa dagar e han så stressad så han skakar. Han e väldigt öppen om saken och flera kollegor har börjar undra om man ska anmäla det till soc....

    Ska man det eller förvärra det saken? HJÄLP!!!!!!

  • Svar på tråden Hjälp!!! (anmäla till soc???)
  • nelly82

    Ingen som har nåt tips? Har inga barn själv men detta kan ju inte vara normalt?!? Vill inte att barnen ska få men för livet :(

  • Anonym (Ja)

    Tycker absolut att du ska anmäla. Det sambon gör är helt fel. Men även din kollega misslyckas i sin roll som pappa. Hela familjen verkar behöva hjälp.

  • blomman 2

    Det låter ju helt befängt! Det där är verkligen inte normalt! Jag skulle först göra en anmälan,sedan ta mina barn och flytta!

  • Anonym (Diii)

    Varför bor han kvar och hur sjutton kan han låta sitt barn utsättas för detta?

  • nelly82
    Anonym (Diii) skrev 2016-10-20 19:31:27 följande:

    Varför bor han kvar och hur sjutton kan han låta sitt barn utsättas för detta?


    Bra fråga. Han får sig inte till att gå :(
  • Anonym (soc sekr)

    Ja du ska göra en anmälan. Barn kan fara så fruktansvärt illa av konflikter. Och om det är så som du beskriver så utsätter kvinnan honom för psykiskt våld. Hon har antagligen brutit ner honom under en längre tid och nu tror han på det själv. 

    Du kan göra en anonym anmälan men om jag vore du så hade jag sagt till kollegan att jag kommer göra en anmälan för dina barns skull. De ska inte behöva leva så här. Och sedan stå för anmälan med namn. Men om du inte vill/vågar så kan du som sagt var göra en anonym anmälan. Problemet med det är att en anonym anmälan inte har lika mycket tyngd. 

  • ssa123

    Anmäl.

    Dock kommer ju din kollega att ifrågasättas av soc även han.

    Han har ju brustit som valt att stanna

  • TeamRocket

    Vad ska en anmälan göra? Han som vuxen kan inte leva ihop med en sådan människa och utsätta sitt första barn för något sådant! Han ska ta ungen och flytta omedelbums och sen kan dom ha delad vårdnan om gemesamma barnet. Vilken sjuk kvinna! Men om han som vuxen inte gör något åt situationen när han har makten att göra det så ser jag honom faktiskt som medhjälpare till kvinnans mentala misshandel av hans barn. Vad ska barnet tycka om sin pappa när hen blir stort och tänker tillbaka på sin barndom och pappan som inte hjälpe honom? Vad ske hen tycka om sin pappa nu?! Stackars unge!!

  • Mother89

    Låter som att dom behöver hjälp, det bästa borde vara att prata med din kollega (fadern) som själv kan söka hjälp hos BUP eller socialen. Om inget åtgärdas tycker jag att en anmälan till socialen behövs.

Svar på tråden Hjälp!!! (anmäla till soc???)