• Kärleksbarn00

Vi som plussat efter IVF hösten 2016

Hej!
    Tänkte vi kunde samla alla som plussat och följas åt under resan mot slutmålet <3

• Svar på tråden Vi som plussat efter IVF hösten 2016
  • hope88
    druvan52 skrev 2016-11-29 22:30:40 följande:

Oj häftigt med pickande!!

Har nån förresten en doppler? Eller tänkt skaffa?

Ja om det nu är barnet haha men känns som en helt främmande känsla så borde ju vara det :)

Har funderat på det, går att beställa från clearblue och teknikmagasinet. Men är rädd att inte höra något och så skapar det onödig oro. Men är ändå väldigt sugen för om man hittar hjärtat är det både lugnande och mysigt.

Idag går jag in i vecka 16 <3 hur går det för er?
  • typjag

Idag var jag på första VUL i v 8 å såg en liten böna å det finaste tickande lilla hjärtat. den var precis rätt storlek för sin ålder och läkaren sa att allt pekar på en hälsosam, graviditet som kommer gå hela vägen!

• hope88
    typjag skrev 2016-11-30 12:58:42 följande:

Idag var jag på första VUL i v 8 å såg en liten böna å det finaste tickande lilla hjärtat. den var precis rätt storlek för sin ålder och läkaren sa att allt pekar på en hälsosam, graviditet som kommer gå hela vägen!

Underbart vad roligt!! Stort grattis <3
  • Filli89
    druvan52 skrev 2016-11-29 22:30:40 följande:
    Oj häftigt med pickande!!

Har nån förresten en doppler? Eller tänkt skaffa?
    Jag har funderat på en doppler, men har kommit fram till att det finns en risk att jag blir psykisk sjuk av den om jag inte lyckas höra hjärtat, så vi skippar den, hehe.
  • Lee***

Nu har vi varit på ul. Allt såg fint ut. Var en liten livlig bebis som inte ville vara still, så det blev ingen bild. Men vilken lättnad att allt såg bra ut.

• hope88
    Lee*** skrev 2016-12-02 10:43:27 följande:

Nu har vi varit på ul. Allt såg fint ut. Var en liten livlig bebis som inte ville vara still, så det blev ingen bild. Men vilken lättnad att allt såg bra ut.

Åh så härligt!! Underbart <3
  • Lee***

Nu har jag inhandlat mamma byxor , inte att jag riktigt behöver det ännu. Men uppräckt att det är svårt att få tag i.samt att min mage är lite kall... Hittade även en längre tröja. Jag vill gärna hålla graviditeten hemligt så länge det går iaf tills rul och då är jag i vecka 18+1.

När har ni tänkt berätta för jobbet?

• hope88
    Lee*** skrev 2016-12-02 19:36:49 följande:

Nu har jag inhandlat mamma byxor , inte att jag riktigt behöver det ännu. Men uppräckt att det är svårt att få tag i.samt att min mage är lite kall... Hittade även en längre tröja. Jag vill gärna hålla graviditeten hemligt så länge det går iaf tills rul och då är jag i vecka 18+1.

När har ni tänkt berätta för jobbet?

Mammabyxorna är så sköna :)

Mitt jobb vet redan, vart så mycket sjukskriven efter överstimuleringen och operationen så ville berätta.
  • druvan52

Idag var jag på kub, fostret hängde kvar! Fick låg risk, väldigt skönt! Ska fira med ett par gravidbyxor imorrn, magen får inte plats längre (fett alltså). Tänkte också berätta för några släktingar som skulle bli väldigt glada. Hur är det, har ni berättat?!

Svar på tråden Vi som plussat efter IVF hösten 2016