• MammAmma

Min 40-årige sambo sa att han rökt marijuana!

Ja jistanes vad du överdriver. Verkar som att du svalt sveriges bullshit-drogpolitik med hull och hår.

• MammAmma

Haha! Folk som nyttjar orden "knark" och "knarkare" har förlorat all trovärdighet för framtida diskussioner i ämnet innan de ens börjat xD

• MammAmma
    Anonym (förstår dig.) skrev 2016-10-25 00:17:56 följande:

Du får gärna knarka! Varsågod.

Inte för att jag skulle behöva be någon om lov, men tack, ska ha det i åtanke den dagen jag bestämmer mig för att "knarka."
  • MammAmma
    klyban skrev 2016-10-28 12:17:16 följande:

Nä, det finns inga cannabispsykoser, dock finns det de med genetik för psykos.

Det är en grupp som ändå får psykos utan cannabis eller andra droger.

Det finns ett massivt stöd på denna och statistik under en tid där konsumtion ökat rätt kraftigt.

Men antal nya fall stannar på det samma per capita.

Finns liksom inget att säga mer än så, cannabis skapar inte psykoser, och utlösare finns det gott om och vanligare än cannabis.

Ett dygn på psyket och du tror du fått en bild av hur folk är som konsumerar cannabis?

Går du till parkbänken och kollar hur man blir på alkohol också, och sen tror alla är såna?

Och det är nu rätt givet att lagen på droger, är mer skadlig än den ger nytta.

Det bara trillar in nya exempel på hur folkhälsan kring droger ökar vid legalisering och avkriminalisering.

Och lustig nog så använder dom även mindre droger.

Det är bara titta på skolexemplet Portugal, så hade en av den värsta problemen i EU, till vänt till vara den särklass bästa.

Men jag vet att man i frågan gärna kliver över lik, då det är bara knarkare som du säger.

Sen varför äger lagen min kropp?

Varför är ni så rädda för saklighet, fakta och logik kring cannabis, vad är det som gör er så rädda att ni inte vågar använda er av detta?

Det är bara i Sverige cannabispsykoser existerar...
  • MammAmma
    Anonym (förstår dig.) skrev 2016-10-29 10:16:13 följande:

Oj var fjärde. Visste inte att det var så mycket. Och jag som ändå är påläst i ämnet. 

Någon skrev så klokt att det inte existerade cannabispsykoser, stämmer det? Hur kommer det sig då att det finns en ICD-10 diagnoskod för det? 

Men ok. Vi ska tro på hen som skrev det. Det finns inga cannabispsykoser...

Det finns det inte. En cannabisinducerad psykos kan inte drabba vem som helst, det kan drabba dem som redan har någon psykossjukdom, eller som är predisponerade för sådana. Bara för att cannabis kan agera som katalysator, betyder det inte att det kan framkalla psykoser 'ur tomma intet,' alltså finns det inget som heter "cannabispsykos/haschpsykos." Utom i Sverige då.
  • MammAmma
    Anonym (förstår dig.) skrev 2016-10-29 11:30:22 följande:

TS, sådär resonerar knarkare.

Och så där reagerar och resonerar de som är allergiska mot kunskap och uttalar sig utifrån ignoranta fördomar.
Svar på tråden Min 40-årige sambo sa att han rökt marijuana!