• Anonym (Ts)

Komplex för att jag är lång :(

Är 1,70m och har dagligen komplex för att jag känner mig för lång. Vill vara kort och gullig!

Hur ska jag komma över detta :(

• Svar på tråden Komplex för att jag är lång :(
  • Anonym (C)
    Anonym (Ts) skrev 2016-10-24 11:13:10 följande:
    Kommer inte på några fördelar :(

Är rätt ung men färdigväxt åtminstone
    Du behöver inte stå på tå för att nå div skåp och övre hyllor
    Du behöver inte lägga upp byxor, alla standard benlängder brukar vara perfekt för 1,70.
    Du bär oftast upp kläder snyggare (av samma anledning som ovan).
    Du hamnar inte i skymundan på fester, runt barer, i folksamlingar.
    Bara för att nämna ett par..
  • Anonym (Ts)

Hur ska jag tänka för att börja gilla min längd och för att känna mig ståtlig och vacker?

• Anonym (Ts)
    Anonym (C) skrev 2016-10-24 11:17:45 följande:

Du behöver inte stå på tå för att nå div skåp och övre hyllor

Du behöver inte lägga upp byxor, alla standard benlängder brukar vara perfekt för 1,70.

Du bär oftast upp kläder snyggare (av samma anledning som ovan).

Du hamnar inte i skymundan på fester, runt barer, i folksamlingar.

Bara för att nämna ett par..

Tack ska försöka minnas detta
  • Cat71

Fler anledningar:
    Snyggt (tänk på att de flesta modeller är just långa, längre än du)
    Praktiskt (du mer självständig när du inte behöver hjälp att nå saker)
    Inger respekt (du ses som mer vuxen och därmed värd mer ansvar, många ledande personer är just längre)
    Underlättande (enklare att se dig i folksamlingar, affärer, ser bättre när du kör bil,når pedaler bättre)
    Behöver inte ha högklackat (kan känna dig, och uppfattas, som ståtlig ändå)
    Snabbare (längre ben tar dig fram snabbare)
    Mindre risk för viktkomplex (några kilo upp märks knappt på en längre person)
    Dessutom - tänk på att de allra flesta korta tjejer avundas dig din längd!!
    Det är svårt för kortare människor att försöka "se ned på dig", "äga" dig, dvs det blir svårare att nedvärdera dig med kroppsspråk. 

• Hscbjf

Jag är själv 170 cm, tycker det är en perfekt längd! Inte för kort och inte för lång. De flesta killar (det jag har läst och hört) tycker att en tjej ska helst vara minst 170 ju :)

• fjanten

Jag förstår att om du bor högt upp i norr (där väldigt många har sameblod och är korta), alternativt är väldigt ung och har vuxit om "alla" tidigt (eller båda?) så förstår jag att det känns jobbigt! Jag var 170 när jag var 13 år. Inga av killarna hade kommit upp i samma längd, och tjejerna var typ 150-155. Jag kände mig som en JÄTTE! Men sen stannade jag typ där (är 172-173 idag) och efter något år hade många tjejer kommit upp i samma längd och överlag av killarna hade vuxit om mig. Nu när jag dessutom bor söderut känns det som att de flesta är i min längd, många t.o.m. längre.

Min man tycker att det är barnplågeri att skaffa barn om man som kvinna är under 170 och som man under 185 (han skojar såklart, men det han menar är att han tycker långa människor är fina)

Så, var stolt över den du är! Det är snyggt att vara lång. Du kommer inte behöva sy upp byxor, be om hjälp att nå burkar på affären eller behöva stå på styltor om du vill se vad som händer på en festival

• Anonym ((förstår))
    Jag förstår helt hur du menar! Jag är som en jätte bland mina närmaste vänner med mina 1,76. 
    De flesta av mina kompisar är 160-165 cm. Min snyggaste kompis är 1,61. Vi är 19 år så hon kommer säkert inte växa mer. Hon säger jämt att hon är för kort men faktum är att hennes längd är hennes största fördel. På fester kan hon alltid sitta i nån snygg killes knä för att hon är så liten och söt. Även om jag är smal är mina 62 kg ett berg jämfört med hennes 50 kg. Hon kan köpa kläder både på barnavdelning och vuxenavdelning. Alla tycker att hon är söt och flickig, vill hjälpa henne. Hennes förra pojkvän var 1,82 och båda sa jämt att det var så perfekt för att hon var så nätt och kvinlig och han kändes så stor och manlig.  Dessutom kan hon ha skor med hur hög klack som helst utan att det ser knäppt ut. Jag får antingen ha kvinliga ben med hög klack och se ut som en lång man eller inte ha klack och se ut som en kort man. (Bli inte arga nu om ni inte gillar att ha skor med klack. Jag vet att man kan vara tjej utan att ha skor med klack, men jag tycker det är mycket snyggare och kvinligare med klackar...)
    Hon brukar säga att det är orättvist att jag kan bli modell och köpa modellkläder, men jag vill se normal ut! Iofs är genomsnittet 167 så hon är 5 cm mindre, men hellre 5 cm mindre än genomsnitt än 9 (!) cm längre.
    Var glad att du bara är 1,70, det är nästan normalt.
  • Anonym (174)

Jag är 174 cm och tycker inte jag är speciellt lång (sambon är närmare 2 m). Jag var alltid bland de längsta i klassen, men det var helt ok. Gillar min längd och hade aldrig velat vara kortare

• Anonym (Ts)
    Anonym ((förstår)) skrev 2016-10-25 13:23:41 följande:
    Jag förstår helt hur du menar! Jag är som en jätte bland mina närmaste vänner med mina 1,76. 
    De flesta av mina kompisar är 160-165 cm. Min snyggaste kompis är 1,61. Vi är 19 år så hon kommer säkert inte växa mer. Hon säger jämt att hon är för kort men faktum är att hennes längd är hennes största fördel. På fester kan hon alltid sitta i nån snygg killes knä för att hon är så liten och söt. Även om jag är smal är mina 62 kg ett berg jämfört med hennes 50 kg. Hon kan köpa kläder både på barnavdelning och vuxenavdelning. Alla tycker att hon är söt och flickig, vill hjälpa henne. Hennes förra pojkvän var 1,82 och båda sa jämt att det var så perfekt för att hon var så nätt och kvinlig och han kändes så stor och manlig.  Dessutom kan hon ha skor med hur hög klack som helst utan att det ser knäppt ut. Jag får antingen ha kvinliga ben med hög klack och se ut som en lång man eller inte ha klack och se ut som en kort man. (Bli inte arga nu om ni inte gillar att ha skor med klack. Jag vet att man kan vara tjej utan att ha skor med klack, men jag tycker det är mycket snyggare och kvinligare med klackar...)
    Hon brukar säga att det är orättvist att jag kan bli modell och köpa modellkläder, men jag vill se normal ut! Iofs är genomsnittet 167 så hon är 5 cm mindre, men hellre 5 cm mindre än genomsnitt än 9 (!) cm längre.
    Var glad att du bara är 1,70, det är nästan normalt.
    Åh det är exakt så jag känner :( har dock inga jättekorta vänner, de flesta är mellan 165-175. Men vill ändå känna mig kort och gullig och kunna ha klackskor...
  • Anonym ((förstår))
    Anonym (Ts) skrev 2016-10-25 15:21:59 följande:
    Åh det är exakt så jag känner :( har dock inga jättekorta vänner, de flesta är mellan 165-175. Men vill ändå känna mig kort och gullig och kunna ha klackskor...
    Men om dina kompisar är 165-175 kan du ju snacka med kompisarna! De är kanske avundsjuka på dig som är precis i mitten...
    Och de långa kanske har smata tips som stämmer för dig med? 
Svar på tråden Komplex för att jag är lång :(