Duscha efter idrott och jobb
På mina barns skola tar de mobiltelefonerna direkt på morgonen men det verkar ändå vara rätt många i dotterns klass som skippar dusch (hon duschar dock) även om filmnings-risken är minimal. Dock ligger lektionen sist på dagen så det gör väl att flera vill hem och duscha.
Mina barn går i en hel hög aktivitet och ingen var som rutin med dusch efteråt. Fotbollen har helt undermåliga lokaler så där kan ingen duscha. Friidrotten sommartid har inget omklädningsrum, dansen har inget, gymnastiken har men aldrig sett någon duscha där. Eg är det innebandyn där det skulle kännas naturligt men inte heller där duschas det.
Själv duschar jag på gymet om jag tränar på lunchen, vilket jag oftast gör. Far jag på kvällen är det lite olika. Ibland springer/cyklar jag dit och hem och då duschar jag hemma. Likaså om jag åker så nära stängning att jag inte hinner eller t ex åker en timme under någon av barnens aktiviteter. Då prioriterar jag att träna framför att duscha. Har jag gott om tid däremot brukar jag basta och duscha på plats.