BF 4-11 juni 2017
En tråd för oss med BF 4-11 juni 2017.
Låt frågorna, tankarna och berättelserna om din gravidresa flöda!
En tråd för oss med BF 4-11 juni 2017.
Låt frågorna, tankarna och berättelserna om din gravidresa flöda!
Jag var på mitt andra besök hos bm idag :) ska dit igen den 9/1, efter rul :)
Jag fick det tidigare UL pga. Ett MA tidigare i år, så behövde inte ha någon annan anledning än det!
Då dog bebis i v 5-7 någongång. Nu har vi passerat det och vi har fått se att de gått bra!
Jag var på mitt andra besök hos bm idag :) ska dit igen den 9/1, efter rul :)
Vad roligt. Var det inskrivning du var på nu?
Jag har inte mitt förens den 18/11. Känns som en evighet dit!!! Rul blir väl antagligen efter årsskiftet gissar jag på. Går in i vecka 18 på nyårsafton.
Nej, inskrivningen var jag på redan den 7e :) i torsdags tog jag blodprov och kissprov, och kollade blodtrycket, sen pratade vi lite allmänt, jag fick ställa mina frågor åså :)
Jag hade ett sånt hemskt illamående tills för någon dag sen, nu mår jag knappt illa helt plötsligt :O skrämmande hur upp och ned det kan vara... Får hoppas bara att det inte är ett tecken på att något är fel... Utan att jag får njuta av att inte må dåligt hela tiden :) Däremot har jag mycket flytningar, vet att det är normalt vid en graviditet , men kommer mycket klumpar och typ strimmor av ljust slem, som ibland kan se ut som en mask :O Är det också normalt eller bör jag höra av mig till bm på måndag? Någon mer som haft så i mycket mängd? Eller mycket och mycket, utan är väl lite då och då ibland i trosskyddet.
Jag hade ett sånt hemskt illamående tills för någon dag sen, nu mår jag knappt illa helt plötsligt :O skrämmande hur upp och ned det kan vara... Får hoppas bara att det inte är ett tecken på att något är fel... Utan att jag får njuta av att inte må dåligt hela tiden :) Däremot har jag mycket flytningar, vet att det är normalt vid en graviditet , men kommer mycket klumpar och typ strimmor av ljust slem, som ibland kan se ut som en mask :O Är det också normalt eller bör jag höra av mig till bm på måndag? Någon mer som haft så i mycket mängd? Eller mycket och mycket, utan är väl lite då och då ibland i trosskyddet.
Hur knäpp blir man inte av att vara gravid?!...
Vaknade i natt o magen skrek efter mat! Jag var riktigt panikhungrig. Så det var bara att gå upp o bre mina skogaholmslimpor med leverpastej (typ det enda jag kan äta just nu, äter aaaaldrig bröd annars) 4 stycken vräkte jag i mig. När jag skulle lägga mig i sängen igen sa mannen "va fan gör du?!" Haha
Jag har väl aldrig gått upp på nätterna förut. Kissat möjligtvis men aldrig i hela mitt liv för att jag måste äta!
Hahah vad härligt! ;) själv har jag bara blivit akut hungrig när jag precis har bäddat ner mig nån gång. Däremot blir jag knäpp på att vakna så fruktansvärt tidigt på morgonen. Ska jag jobba FM ställer jag klockan på 06.00 ca, men väldigt många gånger vaknar jag ca 04.30 och är klarvaken, ligger typ och blundar tills klockan ringer, vilket i sin tur gör mig fruktansvärt trött hahah..
"Det är du och hundarna"...
Så säger min man till mig rätt ofta nu. Jag har hagt känsligt luktsinne ett tag och mått illa av vissa dofter. Men i går slog det till ordentligt!
Vi var o såg Morran och Tobias och jag förvanlade det jag såg till dofter!? När morran rökte, o när tobias höll på med massa (för mig där och då) äckel! Jag kunde associera fram hur det luktade. Vilket resulterade i att jag satt i en timme o mådde så fruktansvärt dåligt att jag inte kunde se allt o fick titta bort! Väl hemma hann jag precis innan för dörren innan jag var tvungen att spy.
Nu idag ligger jag i sängen och känner äcklig kylskåpslukt ända in i sovrummet. "Jaa det är du o hundarna" sa min man då. Ni har otroligt luktsinne! "Ja jag älskar dig också....." Svarade jag...
Trodde nästan jag skulle klara mig från den värsta gravidillamåendet då jag går in i vecka 10 i morgon o mått helt ok innan. Men nu verkar den komma som ett brev på posten.