BF 4-11 juni 2017
En tråd för oss med BF 4-11 juni 2017.
Låt frågorna, tankarna och berättelserna om din gravidresa flöda!
En tråd för oss med BF 4-11 juni 2017.
Låt frågorna, tankarna och berättelserna om din gravidresa flöda!
Är inbokad för kub om två veckor :)
"Det är du och hundarna"...
Så säger min man till mig rätt ofta nu. Jag har hagt känsligt luktsinne ett tag och mått illa av vissa dofter. Men i går slog det till ordentligt!
Vi var o såg Morran och Tobias och jag förvanlade det jag såg till dofter!? När morran rökte, o när tobias höll på med massa (för mig där och då) äckel! Jag kunde associera fram hur det luktade. Vilket resulterade i att jag satt i en timme o mådde så fruktansvärt dåligt att jag inte kunde se allt o fick titta bort! Väl hemma hann jag precis innan för dörren innan jag var tvungen att spy.
Nu idag ligger jag i sängen och känner äcklig kylskåpslukt ända in i sovrummet. "Jaa det är du o hundarna" sa min man då. Ni har otroligt luktsinne! "Ja jag älskar dig också....." Svarade jag...
Trodde nästan jag skulle klara mig från den värsta gravidillamåendet då jag går in i vecka 10 i morgon o mått helt ok innan. Men nu verkar den komma som ett brev på posten.
Hej, jag hoppar in här också!
Är i vecka 10 (9+1) beräknad till 11 juni enligt sista mens och min barnmorska. Kommer dock att bli kejsarsnitt, så det blir nog tidigare ändå.
Var och träffade min bm igår på inskrivningssamtal och fick bekräftat att mitt järnvärde var lågt (trots att jag redan äter järn dagligen)... Och så berättade hon att hon ska sluta :(
Det är andra barnet, har en dotter på 2 år och 4 månader.
Min dotter bjöd på låtsaskeso häromdagen när vi lekte i hennes rum och jag kände att jag blev illamående. Det fanns inte ens keso där!
Jag är beräknad till den 4 juni blev gravid med ivf. Har redan gjort 1 vul och 2 ul o i går togs det blodprov inför nipt.
Jag mår lite väl bra, därför min oro. Känner mig extremt trött o ytterst lite ömma bröst ibland o växt värk som kommer och går.
Åh nu har jag fått kallelsen till mitt kub-test! Blev kallad till 25 november, så bara 2 veckor kvar. Känns så overkligt att vi inom 2 veckor ska få se det lilla pyret igen! :)
Jag kommer inte få se bebis förrän RUL... Men den som väntar på nåt gott! ;)
Denna vecka var jag på inskrivnings samtal, och fick veta att jag har lågt järnvärde, så ska börja knapra niferex nu på direkten.. Inte alls kul, då jag åt dessa efter mitt MA i maj, och fick så ont i magen... men vi skulle prova ett tag, annars blir det att spruta in järn direkt i kroppen, som inte heller låter så mysigt ????Haha
Jag ska också få ett tidigare ultraljud som jag ville, jag hade dock velat haft det ganska snart då jag är i vecka 12 nu, men fick tid den 5december.. Då är jag nästan i vecka 15. Men bättre än inget får jag tänka ;D så är ett tag till att försöka lugna nerverna ;) Tänkte bara skriva en uppdatering hur det ligger till för mig :D Hoppas det går bra för er andra med ! :)
Var på inskrivning idag. Nu börjar det kännas liite mer på riktigt :)
Var på kub idag och hej o hå vilken livlig liten människa vi fick se! :)
Dock var vi där för tidigt för att kunna mäta. Fick ny tid om två veckor och bakflyttad bf med 4 dagar så jag passar inte längre in i den här gruppen. Men kul att få se krabaten en gång till :)
Bakflyttad i graviditeten, men framflyttat bf ska det såklart vara :)