Vilket datum går barnen "bus eller godis"
Har googlat runt och tror det är den 4e november. Vad säger ni, när är det hos er?
Har googlat runt och tror det är den 4e november. Vad säger ni, när är det hos er?
Nej, Halloween är alltid 31/10
"När är det hos er?" Ehh haloween är alltid den 31:e oavsett vilken veckodag det blir. Så måste barnen tvunget tigga godis så är det den dagen. Varför man nu ens gör det men det är ju en annan diskussion.
Min 5-åring är bjuden på halloweenfest den 4/11 och de skall gå en runda bus eller godis står det på inbjudan. Vet dock inte hur resten av grannskapets barn gör.
Min 5-åring är bjuden på halloweenfest den 4/11 och de skall gå en runda bus eller godis står det på inbjudan. Vet dock inte hur resten av grannskapets barn gör.
Har inte varit med om att mina ungar velat gå, och aldrig haft besök av någon i grannskapet heller. Men om de tvunget skulle gå så känns halloween (sista oktober) som det enda rimliga.
Ska det göras ska det göras på Halloween, inte nån annan dag. Halloween och Allhelgona är INTE samma sak. 31/10 eller inte alls. Helst inte alls.
Det är jobbigt nog för mig med hund som skäller så fort någon knackar på dörren. Jag blir tokig när det kommer barn och knackar på under flera dagars tid. Jag har inget att bjuda på ens den 31e, och definitivt inte någon annan dag utöver det. Jag skulle snarare vilja straffa med något för de som kommer andra dagar...
Aldrig i min värld . Att tigga är aldrig ok
Värst vilka trötta och bittra människor som svarar. Tänk om man skulle få lov att ha lite roligt på hösten. Fast det kanske räcker gott med regn, mörker och Bonde söker fru. Nä ja ä inte bitter.
Värst vilka trötta och bittra människor som svarar. Tänk om man skulle få lov att ha lite roligt på hösten. Fast det kanske räcker gott med regn, mörker och Bonde söker fru. Nä ja ä inte bitter.