• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • Maran73
    UndrandeSökare skrev 2017-09-27 09:00:46 följande:

Är det nån som vet hur det gått för Pyret? Hon borde väl fått sitt barn nu?

Nope, undrar också, hon liksom försvann..
  • Flisan9113

Hej Alla!
    Det var väldigt längesedan jag skrev i tråden, så blir det när man leker att "ensam är stark".... en djupdykning i källaren av alla beslut och mediciner jag tar som ensamstående slutade med sjukskrivning.

Jag är på väg till AVA Riga och är super nöjda med dem och deras service.
    Jag har varit kund hos AVA Peter i Ryssland men blev felmedicinerad med 16 puffar synerela i stället för 4 puffar om dagen. Jag frågade dem 2 gånger på mail, har bevis, om det verkligen stämde med 16 puffar om dagen och de sa- Ja!

Sen kom ett brev ifrån AVA Peter att de in inte ville ha mig som kund då jag ställde för många frågor, hade haft min syster med på Skype mötet och att jag hade varit dum nog att missförstå doseringen av Synerela.
    Så jag tolkar det som om det endast vill ha framgångssagor för att förbättra deras statistik samt kunder som bara säger Tack och Amen till allt.

Till saken hör att jag har spelat in alla våra samtal efter att ha bett om lov först. När jag hänvisar till dessa inspelningar för att de just pratar om/nämner saker som inte stämmer i verkligheten blir de förnärmade. Jag spelade in dem då jag sitter helt själv med detta och att jag ska kunna lyssna i efterhand om jag har missat någon viktig information så det var en säkerhetsåtgärd för mig.

Jag håller mig lite i bakgrunden av tråden då jag fortfarande inte mår så bra.....

Må väl alla tappra kvinnor.

• smurfen 11
    Flisan9113 skrev 2017-09-28 13:23:30 följande:

Hej Alla!
    Det var väldigt längesedan jag skrev i tråden, så blir det när man leker att "ensam är stark".... en djupdykning i källaren av alla beslut och mediciner jag tar som ensamstående slutade med sjukskrivning.

Jag har varit kund hos AVA Peter i Ryssland men blev felmedicinerad med 16 puffar synerela i stället för 4 puffar om dagen. Jag frågade dem 2 gånger på mail, har bevis, om det verkligen stämde med 16 puffar om dagen och de sa- Ja!

Sen kom ett brev ifrån AVA Peter att de in inte ville ha mig som kund då jag ställde för många frågor, hade haft min syster med på Skype mötet och att jag hade varit dum nog att missförstå doseringen av Synerela.
    Så jag tolkar det som om det endast vill ha framgångssagor för att förbättra deras statistik samt kunder som bara säger Tack och Amen till allt.

Till saken hör att jag har spelat in alla våra samtal efter att ha bett om lov först. När jag hänvisar till dessa inspelningar för att de just pratar om/nämner saker som inte stämmer i verkligheten blir de förnärmade. Jag spelade in dem då jag sitter helt själv med detta och att jag ska kunna lyssna i efterhand om jag har missat någon viktig information så det var en säkerhetsåtgärd för mig.

Jag håller mig lite i bakgrunden av tråden då jag fortfarande inte mår så bra.....

Hej!

Kul höra ifrån dig, även om jag hör allt inte varit/är tipptop:(

Men oj, 16 per dag! Shit det är mycket, hur mådde du då? Att de inte har upptäckt missen, verkligen synd. Men att få ett brev att man inte är välkommen, jag hade blivit irriterad då, det är ju vårat val att gå till dom och våra pengar. Tycker det är bra att vara frågvis, jag är likadan!

Så bra att du har hittat en klinik du är nöjd med! Vi har varit i kontakt med Riga också, men nu bestämde vi oss för Polen/äd i sista sekund, så om allt går vägen blir det FET i November. Ska du dit snart då?

Hör gärna av dig när du orkar, kram!
  • Maran73
    Flisan9113 skrev 2017-09-28 13:23:30 följande:

Hej Alla!

Men vad faaan, det är ju FYRA gånger standarddosen! Stackare! Och så allt annat skit du fick stå ut med... Förnuftigt att ta en paus, hoppas du mår bättre snart! Stor kram
  • UndrandeSökare

Hoppas det går bra för dig i Riga Flisan. Det är en gullig liten stad. Finns en del fina gamla hus att titta på om man har tid över för sightseeing. Hör av dig sen och berätta hur allt gått om du vill.

Om du flyger så köp bussbiljetten i kiosken utanför flygplatsen, halva priset mot att köpa på bussen.

Bussen in till stan går utanför flygplatsen, man bara går över parkeringen.

Annars ta de röda eller gröna taxibilarna, de är seriösast enligt Veronika på AvaRiga. Men man ska komma överens i förväg om priset sa hon.

Tar man båten från Stockholm (Värtahamnen) så är det promenadavstånd från färjeterminalen i Riga till AvaRiga. Lycka till !

• shrigley

Hej hej, hur går det för alla? Inte glömt bort er. Är nu i v 20 med tvillingar och ska göra RUL på onsdag o förhoppningsvis få se kön. Är redan enorm runt magen, och för tillfället sjukskriven på heltid pga buksmärtor o sammandragningar.. Klarar knappt komma utanför huset (2 tr utan hiss), skulle vara en omöjlighet att pendla kommunalt till jobbet.. Har fått ganska risigt hela graviditeten hittills men det får man ju stå ut med. Håller tummarna för att fler snart kommer in i gravid-svängen :) Kram

• Maran73
    shrigley skrev 2017-10-02 09:08:49 följande:

Hej hej, hur går det för alla? Inte glömt bort er. Är nu i v 20 med tvillingar och ska göra RUL på onsdag o förhoppningsvis få se kön. Är redan enorm runt magen, och för tillfället sjukskriven på heltid pga buksmärtor o sammandragningar.. Klarar knappt komma utanför huset (2 tr utan hiss), skulle vara en omöjlighet att pendla kommunalt till jobbet.. Har fått ganska risigt hela graviditeten hittills men det får man ju stå ut med. Håller tummarna för att fler snart kommer in i gravid-svängen :) Kram

Men heeeej Shrigley, där är du ju!

Låter som att du inte fick den lättast möjliga graviditeten, stackare, men värt det som du säger. Jag själv mår bra, på väg t spec-MVC as we speak. V 28, på torsdag går vi in i tredje trimestern! Tänk... inte så långt kvar! Småbesvär men helt hanterbart. Jobba in i det sista är planen iaf.
  • smurfen 11
    shrigley skrev 2017-10-02 09:08:49 följande:

Kul att alla börjar hitta tillbaka till tråden !

Vecka 20, redan tänkte jag säga, men så känns det kanske inte för dig!

Du får ta hand om dig resten av tiden:), och lycka till på RUL på onsdag!

Hos oss går det sakta men säkert framåt...ska göra äd i år om allt går vägen!
  • smurfen 11
    Maran73 skrev 2017-10-02 14:14:59 följande:

Jag själv mår bra, på väg t spec-MVC as we speak. V 28, på torsdag går vi in i tredje trimestern! Tänk... inte så långt kvar! Småbesvär men helt hanterbart. Jobba in i det sista är planen iaf.
    Kul med uppdatering från dig också!

Vad tar de reda på på spec-MVC?

Gott å höra du har hanterbara känningar:)
  • Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-10-02 14:49:21 följande:

Kul med uppdatering från dig också!

Vad tar de reda på på spec-MVC?

Gott å höra du har hanterbara känningar:)

Hallå där! En uppdatering till då, allt ok idag betr värden och hjärtljud. Bebis sparkade lite surt sådär på monitorn när hon skulle lyssna, känns som att bollen kommer vara en individ med stark vilja...

Går på specen pga min diabetes, vi pratade faktiskt om det idag, min BM är mkt kritisk mot SLL då de dragit in rätten till spec-MVC för i princip alla utom diabetiker... Vi är ju en patientgrupp som det, enligt min mening, daddas extremt mycket med! Visst ska vi gå på spec-MVC men det är det många andra som behöver också tycker jag. Fritt insulin är en annan sak, inte ens cancerpatienter får ju sin medicin gratis! Mycket märkligt. Inte för att klaga, är tacksam men tycker fler borde omfattas. Iaf, de tar fler kontroller på bl tryck, urin (m tanke på njurarna) och fler tillväxtkontroller på bebisarna. Fler läkare inblandade än normalt (t ex diabetesläkare).
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?