• smurfen 11

ivf / äd 2016/ 2017?

Är i startgroparna för ivf, är nästan 42 år. Försökt naturligt i ca ett och ett halvt år. Inga barn innan. Sambon och jag träffades när vi var 40. Har haft högt prolaktin, pga stress förmodligen, men nu tror jag det är ok., så det plus åldern har såklart spelat roll om det blivit nåt eller ej..Gjort utredning på det mesta utom mina äggledare ( lite konstigt)..Sambons spermier är ok. Får se om ivf funkar annars blir det ev äd...
    Nån över 40 som ska börja ivf? Eller äd inom kort?
    Eller är under behandling?

• Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?
  • Sjuttiosjuan
    smurfen 11 skrev 2017-09-01 10:56:29 följande:

Hallå på er!

iInte hunnit skriva på länge, bara inne korta stunder pga av att jag typ jobbar ihjäl mig med dubbeljobb, som jag hoppas ska sluta snart.

Mycket totosnack hör jag...jag är glad jag vet bak och fram på en häst.

Härligt å höra ni hittat ny lght Maran ! Kungsholmen är fint, min sambos syrra bor där i en svindyr BR, men allt verkar dyrt i Stockholm. Och fin innegård, hmmmm samma kanske??

Sjuttisjuan, spermieresa snart, och snart insätt, det går fort nu !

Själv försöker jag mellan mikropauser försöka hitta tid till alla prover som ska tas...tror jag prickat in en fredag om tre veckor nu. Och börjar faktiskt sikta in oss på nån klinik nu, antingen Polen eller Ava Riga. Jag hade gärna gjort Ryssland, men min sambo är lite avig mot det, plus känner med allt på g nu förutom ÄD,så hinner jag inte grotta i visum också.

Haha, ja lite tottosnack blir det mig och Maran emellan:)

Stressa inte ihjäl dig nu, verkar som om du har många bollar i luften <3

Idag har vi skrivit på alla kontrakt och gjort betalningen så nu är det bara att räkna ner. Förstår om ni inte vill välja Ryssland av andra anledningar men det var verkligen inte krångligt att få visum, tog bara 2 dagar och jag är säker på att de flesta kan fylla i en ansökan utan problem:)

Lycka till med alla tester och ta hand om dig!
  • UndrandeSökare

Hej venfen- Börja med att maila Dr D och säg att du vill ha ett EU-recept på intralipid, 100ml eller 250ml. 10st i en låda.

När du sen fått det via mail från honom så skriver du ut det i färg (helst färglaserskrivare) Obs! Namnunderskriften måste vara i färg annars vägrar Apoteket hjälpa dig. Sen går du till Apoteket och beställer. Intralipid är beställningsvara, så det tar några dagar att få det.

Vissa av oss Atentjejer har löst det genom att hitta en sjuksköterska som sätter droppet hemma privat. Då behöver du droppset, venflon, sprutor och sånt. Det kan du köpa via internetsidor utomlands.

Annars finns det privatkliniker i Stockholm och Göteborg som sätter il-dropp mot betalning. Men i Göteborg måste du ha med dig iL-påsen själv.

Hör av dig om du har fler frågor.

• smurfen 11
    Sjuttiosjuan skrev 2017-09-01 19:33:43 följande:
    Haha, ja lite tottosnack blir det mig och Maran emellan:)

Stressa inte ihjäl dig nu, verkar som om du har många bollar i luften <3

Idag har vi skrivit på alla kontrakt och gjort betalningen så nu är det bara att räkna ner. Förstår om ni inte vill välja Ryssland av andra anledningar men det var verkligen inte krångligt att få visum, tog bara 2 dagar och jag är säker på att de flesta kan fylla i en ansökan utan problem:)

Lycka till med alla tester och ta hand om dig!
    Ännu en milstolpe, att skriva på och betala. Känns det fortfarande bra? Jag kämpar fortfarande med att inte ens fått chans till genetiskt barn, men det försvinner lite vid varje mens, då jag förstår det inte är möjligt för oss. Är lite rädd min sambos spermier inte är bra, då blir det ju ED, och det har vi inte ens diskuterat.

Hade ni inte möjlighet att använda färska spermier?

Jo vi skulle säkert fixa fylla i ansökan med mer tid och såg också att de skulle ha kort på oss, så då blir det ytterligare en grej å fixa. I Stockholm finns tydligen en kortautomat på ryska konsulatet, men inte i Göteborg. Men jag har ju dock kollat in en klinik i Ryssland, så innan vi slutligen bestämt oss, så är allt öppet:)

Tack för omtanken, och ta hand om dig själv:)
  • UndrandeSökare

Smurfen- Är det kortautomat som tar fotografier snabbt du menar? Om du behöver en sån, Isåfall finns det en sån på Nils Eriksson terminalen i Göteborg, nära Pocket shop !

• Sjuttiosjuan
    smurfen 11 skrev 2017-09-02 17:34:01 följande:

Ännu en milstolpe, att skriva på och betala. Känns det fortfarande bra? Jag kämpar fortfarande med att inte ens fått chans till genetiskt barn, men det försvinner lite vid varje mens, då jag förstår det inte är möjligt för oss. Är lite rädd min sambos spermier inte är bra, då blir det ju ED, och det har vi inte ens diskuterat.

Hade ni inte möjlighet att använda färska spermier?

Jo vi skulle säkert fixa fylla i ansökan med mer tid och såg också att de skulle ha kort på oss, så då blir det ytterligare en grej å fixa. I Stockholm finns tydligen en kortautomat på ryska konsulatet, men inte i Göteborg. Men jag har ju dock kollat in en klinik i Ryssland, så innan vi slutligen bestämt oss, så är allt öppet:)

Tack för omtanken, och ta hand om dig själv:)

Jag förstår.. jag känner också så ibland men det bleknar mer och mer och jag känner mig bara hoppfull. Men klart det kommer över mig stundtals men jag vet ju att chansen är så liten, har ändå fått tillbaka 7 ägg totalt på våra 6 försök.

Jo, man kan använda färska spermier men då måste man vara där 10 dagar och det har vi inte tid med:)

Ni kommer fram till rätt beslut, det är jag säker på!
  • smurfen 11
    Sjuttiosjuan skrev 2017-09-02 22:10:58 följande:
    Jag förstår.. jag känner också så ibland men det bleknar mer och mer och jag känner mig bara hoppfull. Men klart det kommer över mig stundtals men jag vet ju att chansen är så liten, har ändå fått tillbaka 7 ägg totalt på våra 6 försök.

Jo, man kan använda färska spermier men då måste man vara där 10 dagar och det har vi inte tid med:)

Ni kommer fram till rätt beslut, det är jag säker på!
    Jo ni har ändå gjort fler försök än oss, iofs har vi försökt naturligt i över 2.5 år, så bara det säger ju en hel del. Tror möjligen vi hade fått en bättre chans om ci gjort ivf för två år sen, då vi var på utredning, men det sura äpplet får man bita i nu, och gräva där man står.

Vad käkar du för mediciner nu då? Även kortison?
  • smurfen 11
    UndrandeSökare skrev 2017-09-02 19:06:26 följande:

Smurfen- Är det kortautomat som tar fotografier snabbt du menar? Om du behöver en sån, Isåfall finns det en sån på Nils Eriksson terminalen i Göteborg, nära Pocket shop !

TAck, ja det är sant, den har väl alltid funnits där på centralen, vet inte om man kan använda en sån amatörautomat faktiskt...

Hur går allt för dig?
  • Sjuttiosjuan
    smurfen 11 skrev 2017-09-04 13:16:25 följande:

Jo ni har ändå gjort fler försök än oss, iofs har vi försökt naturligt i över 2.5 år, så bara det säger ju en hel del. Tror möjligen vi hade fått en bättre chans om ci gjort ivf för två år sen, då vi var på utredning, men det sura äpplet får man bita i nu, och gräva där man står.

Vad käkar du för mediciner nu då? Även kortison?

Ja, fasiken att man aldrig tar tjuren vid hornen direkt.. vi försökte i 2 år innan Ivf försöken också så det är nog faktiskt kört för oss med genetiska barn.

Har fram till idag ätit p piller, trombyl och folsyra. Tagit en nedregleringsspruta och ska nu gå på ul på måndag och i samma veva börja med progynon, Estradot plåster och Klexane.

Jag ska inte ta kortison enligt min behandlingsplan.
  • smurfen 11
    Sjuttiosjuan skrev 2017-09-04 14:11:44 följande:
    Ja, fasiken att man aldrig tar tjuren vid hornen direkt.. vi försökte i 2 år innan Ivf försöken också så det är nog faktiskt kört för oss med genetiska barn.

Har fram till idag ätit p piller, trombyl och folsyra. Tagit en nedregleringsspruta och ska nu gå på ul på måndag och i samma veva börja med progynon, Estradot plåster och Klexane.

Jag ska inte ta kortison enligt min behandlingsplan.
    Man vill ju göra barn hemma i första hand, och hoppas det funkar på egen hand så inte konstigt egentligen att tiden rinner iväg:(

Ok, vad är Klexane för nåt?

Blir det en Progynon per dag ?
  • Sjuttiosjuan
    smurfen 11 skrev 2017-09-04 15:51:34 följande:

Man vill ju göra barn hemma i första hand, och hoppas det funkar på egen hand så inte konstigt egentligen att tiden rinner iväg:(

Ok, vad är Klexane för nåt?

Blir det en Progynon per dag ?

Det är något blodförtunnande tror jag. Första 2 dagarna en om dagen, sen 3 dagar 2 om dagen och sedan 3 om dagen.

Klart man vill göra barn hemma men om inte ens Ivf med maxstimulering funkar, då är chanserna väldigt väldigt små. Klart man kunde gett det mer tid men jag vill verkligen inte bli i mitt tycke för gammal , det är viktigare för mig än att få genetiska barn, särskilt om man vill hinna med ett syskon. Men alla är vi olika och det är väl tur det:)

Hur går det för er? Har ni valt?
Svar på tråden ivf / äd 2016/ 2017?