• Svar på tråden BF JULI 2017
  • Sofia12310

Någon annan som började få mer värk i slutet av vecka 8 (7+5) känns lite konstigt gör inte ont men har ej känt så här innan antar de är normalt så klart men man blir ändå orolig börjar livmodern ta fart o växa nu kanske? Nån som vet? :D

• Treansresa
    Sofia12310 skrev 2016-12-16 18:20:42 följande:

Någon annan som började få mer värk i slutet av vecka 8 (7+5) känns lite konstigt gör inte ont men har ej känt så här innan antar de är normalt så klart men man blir ändå orolig börjar livmodern ta fart o växa nu kanske? Nån som vet? :D

Jag har också senaste dagarna börjat få värk i magen. Hoppas det är en rejäl växtperjod. Har också fått ett värre illamående. Har bara varit känslig mot lukter förut
  • Joline84
    Delilah2001 skrev 2016-12-16 17:31:59 följande:
    Hur kommer det sig att man får göra glykostest?
    Det kan vara bla för att man tidigare fått ett barn som väger mer än 4500 gr då dem vill utesluta grav diabetes.
  • narie24
    Joline84 skrev 2016-12-16 18:40:49 följande:

Det kan vara bla för att man tidigare fått ett barn som väger mer än 4500 gr då dem vill utesluta grav diabetes.

Min son vägde 4500 så då är man väl i riskzonen...
  • narie24

Idag fick jag för första gången på länge sug efter mat. Mumsade i mig färskostfylld lövbiff, pommes och gröna bönor. Så gott! Men illamåendet kom tillbaka direkt efter, men det var det värt. Kanske kanske illamåendet är på väg att lätta nu???

• Newbie84

Jag har växtvärk i livmodern, känns som mensvärk lite för mig, ofta kommer det på natten när jag ligger ner.
  • Soffiiee

Jag har fått mer värk senaste två veckorna! Och även mer illamående. Vecka 10 på måndag :) varit på ett ultraljud och det såg bra ut! :D
  • Delilah2001
    Gameofthrones123 skrev 2016-12-16 17:51:14 följande:

De kollar alltid om de finns glukos, proteiner eller bakterier i urinen:)

Aha. Fast jag har inget minne av att jag tidigare tagit sådant test hos bm som Noccis skrev om, inte kissat på sticka.

Men får se nästa vecka, då ska jag på inskrivning.
  • Treansresa

Någon mer som blir sugen på konstiga saker? Haha igår åt ja rostade mackor med rå lök på då ja vart så sugen på lök. Helt sjukt:)

• Joline84
    narie24 skrev 2016-12-16 18:44:38 följande:
    Min son vägde 4500 så då är man väl i riskzonen...
    Ja precis på gränsen då. Min första vägde 4700. Fick i graviditet nr 2 göra glukosbelastning. Visade inte på nån graviditetsdiabetes. Nr 2 vägde 3800. Glokusbelastningen var vidrig. Och då hade jag inget illamående innan. Skulle inte göra det igen.