Inlägg från: Frontline |Visa alla inlägg
  • Frontline

Morfin abstinens HJÄLP

Du skulle ha börjat mycket tidigare med att sluta med din medicin medans du hade några kvar.
    Jag hade en medicin som var otäck men när jag väl skulle sluta så tänkte jag sluta tvärt men det gick åt helvete efter 1 dag.
    Fick trappa ner på det och ta mindre varje dag och sista veckan tog jag vara en tiondel av vad jag brukar ta men det var ändå jäkligt svårt då jag bestämde att det var den sista smulan.

Känner än idag 4 år senare att jag skulle vilja ha bara 1 tablett men det går inte, jag nöjer mig med Alvedon idag fast det inte hjälper lika bra..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Frontline
    Anonym (Lova) skrev 2016-10-29 00:50:31 följande:
    Fått två chanser att trappa ner, men lättare sagt en gjort, läkaren skrev ut 30st och sa exakt hur jag skulle ta dom, har man ett beroende o fått 30st som bara ligger i kylskåpet och väntar på än så glömmer man snabbt
    Bort att trappa ner eller rättare sagt man skiter i de... dock sista 5 dagarna innan jag slutade nu så har jag tagit 2 om dagen bara o vanliga fall 3-4st så lite lite lite självdisciplin hade jag men inte nog :(.. hur länge har man den fysiska abstinensen?
    Vet precis hur det är, men är man beroende så tar man tills det börjar ta slut och då får man panik och vet inte hur man ska göra.
    Vet inte vilken medicin du tar jag hade tramadol och tog minst 2 gram per dag mot 300 milligram som var min normala dos.
    Men som sagt det var 4 år sen och jag har fortfarande suget kvar men mår inte dåligt för den skull, är väl som med inbiten rökare suget finns alltid kvar.

Ända tipset som jag skrev innan är att trappa ner med mindre och mindre bitar av en tablett eller gå till sjukvården så hjälper dom dig att trappa ner på rätt sätt..
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
Svar på tråden Morfin abstinens HJÄLP