• pyssel

Behöver råd

Du är rått manipulerad av den där härskande typen. Det som händer med dig när du låtit dig manipuleras så här är att du börjat ställa dig frågor som du aldrig hade ställt under andra omständigheter. För en utomstående är det självklart att han bara ska hålla tyst eller dra. Puh, först alkoholproblem du varit medberoende i och nu en nynykter världsmästare och diktator på halsen? Nej aldrig jag hade önskat mig själv eller mina barn det. Du klarat dig fint utan någon så osympatisk och lite kärleksfull person.

Alla hästar hemma
  • pyssel
    Smultron65 skrev 2016-10-29 15:18:49 följande:

Han säger hela tiden att han vill ha en vuxenrelation. Det vill väl jag också men det ska ju inte innebära att mina barn inte ska finnas med. Måste tillägga att han har två barn som han har supit bort. Dom vill inte träffa han alls. Han har ett boende och där har vi varit varannan vecka så förstår inte. Vi kan ju ha en vuxenrelation där. Men han pratar hela tiden om när vi ska flytta ihop. Nu när han är nykter är han säger himla redig plötsligt. Säger att om jag inte ändrar på vissa saker så skiter han i oss. Han börjar ju få ordning på sitt liv och då vill han inte ha massa spring av ex eller vuxna barn . Känns för mej som han är väldigt egoistisk.

Alla varningsklockor ringer: Han är styrande, manipulerande OCH nynykter. Nej du, en nyss tillnyktrad person som vet sådär bäst hur saker borde vara - det ska man passa sig ordentligt för. Han har inte ordning på sitt liv, han försöker styra i ditt så det ska bli hans ordning.
    Alla hästar hemma
  • pyssel

Herregud vilken omogen kille.

Han förbereder sitt återfall, var så säker. Och han kommer som det drägg han är att ge dig skulden. Ta din chans att enkelt dra dig ur nu när han spelar på att det är du som ska bli rädd att vara ensam och han är så tuff och tydligen "inte behöver krypa för att bli omtyckt". Lämna den här "populära" idioten innan du är helt insnärjd i hans sjuka värld. Sin nykterhet behöver man vara rädd om och inte bete sig som ett as mot sin omgivning, då ramlar man dit igen. Och det vill du väl inte stå mitt i en gång till?

Alla hästar hemma
  • pyssel

Du kan förlora dina hemmavarande barn om du tar in den där galningen.

Snälla du, jag vet ingen alkoholist eller nykter sådan som får en framgångssaga med sådant beteende, varken för egen del eller omgivningen. Han är inte frisk och jävligt elak och just nu har du lite motstånd. Använd det!

Kan han bli farlig för dig?

Alla hästar hemma
  • pyssel
    Smultron65 skrev 2016-10-29 19:13:05 följande:

Tror inte han kommer ta mej på allvar om jag gör slut. Jag har ju varit så dum och tagit tillbaka honom gång på gång.

Har han dina nycklar? Vad ska till för att han ska ta dig på allvar? Att flytta ihop ska vara kul, fyllt med positiva förväntningar, det ska kännas som en vinst ju. Har du skickat ut honom ur ditt liv tidigare eller är det han som dragit och du har tagit tillbaka när det passat honom igen?
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Smultron65 skrev 2016-10-29 19:19:41 följande:

Han tjatar även på mej att vi ska ta in fler killar i vårat sexliv. Vad är det undrar jag. Är väl inte så vanligt att en kille vill ha in en annan kille?

Han är väl van att spränga gränser. Egna och även andras, eftersom han tjatar. På vilket sätt behöver du honom? Han låter ju helt värdelös och är framförallt dålig för dina yngre barn som inte har något val.
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Smultron65 skrev 2016-10-29 19:21:55 följande:

Han har inte mina nycklar. Och det är han som hela tiden har gjort slut och jag har varit dum och tagit tillbaka honom.

Så gör dig av med din familjs största bromskloss nu. Du har gjort så gott du kunnat tror jag, men nu är du vaken och kan agera för din och dinas skull :)
    Alla hästar hemma
  • pyssel

När man har en förtryckande och manipulerande partner så ruckar man gradvis på sina tidigare uppfattningar om vad som är normalt, okej osv. Man blir beskylld och ifrågasatt så man börjar fundera över sina "fel" som inte är eller någonsin varit några fel. Håller på dig!

Alla hästar hemma
Svar på tråden Behöver råd