• Anonym (Evis)

Förhållande med en transperson?

Glöm den förra tråden, det blev fel!

Jag har precis suttit och kollat på alla avsnitt i serien som gick på SVT, "Tjejer som oss". Det handlar om fem transtjejer och deras liv.
    Jag har nog haft lite fördomar för transpersoner, det erkänner jag.

Denna serie fick mig att se på dem på ett annat sätt och det fick mig att må bra!
    Men... sedan kommer det över mig att om jag skulle träffa en transkille och bli intresserad så skulle jag backa när jag fick veta det.¨Jag skulle faktiskt göra det.

Att ha sex med en fd kvinna skulle få mig att känna mig... lesbisk. Vilket jag inte är. 

Hur känner/tänker ni angående detta?

www.svt.se/tjejer-som-oss/

• Svar på tråden Förhållande med en transperson?
  • Anonym (Evis)
    Anonym (notgay) skrev 2016-10-29 21:07:14 följande:
    Haha men alltså låt inte någon dokumentär hjärntvätta dig till att det på något sätt är sämre att inte vilja vara med en transperson. Du är inte mer eller mindre öppen baserat på det. 
    Nejdå, jag har sovit på saken nu. Blev nog bara lite känslosam igår. =)
  • Anonym (Evis)
    Anonym (...) skrev 2016-10-30 01:52:11 följande:

Låter som om en del av er är "rädda" att bli lurade och råka bli tsm med en transperson...

För det första ..En trans kille som går på hormoner går oftast inte att urskilja från en cisman (född med kuk och ser sig som man) till utseendet. Så bara där har ni er Så kallade "karlakarl" ..Dock så är en transkilles kuk inte helt ultimat, man kan dock använda den i sexlekar om man vill och opererar den . Dock så är det ingen riktig sperma kuken som kan spruta utan är annat.

En transkvinnas vagina är bra gjord och kan användas utan problem..Dock så kan dem oftast inte passera så bra med utseendet fastän dem tar hormoner (vilket transkillar oftast kan göra utan problem )

Så enligt min åsikt så hade jag hellre valt att dejta en transkille då hans utseende passar bättre in till vad han ser sig som... (Ser sig som en kille och ser ut som en kille)

Tyvärr kan transtjejer se "kantiga" ut och ha mörk röst (bara om dem har genomgått puberteten )

Så ska en trans tjej se ultimalt ut ska dem ta hormoner innan puberteten kommer igång ;D

Så ni som verkar vara "äcklade " vid tanken att dejta en trans....läs lite fakta först innan ni yttrar er!

För en transkille ser sig heterosexuell när han tänder på tjejer.. Hade ni kallat er lesbisk om ni var tsm med hnm så hade ni sårat honom oerhört mycket ...skriv inte onödiga inlägg där ni kallar dem för låtsas tjejer och låtsas killar ..Och att ni hade blivit helt till er av panik om ni råkade dejta en...

..sånt kan ni hålla för er själva och försöka leva era liv. ..Skulle ni råka dejta en trans så dumpa på ett schysst sätt...transpersoner får redan mkt skit av samhället och behöver inte såna som er som ska dra ner dem i skitet och få sig känna som ett skämt.

Nja, man blir ju inte bara tillsammans så där över en natt. Som kvinna skulle jag direkt se om min dejt var en "riktig" man när byxorna åkte av. Om inte informationeen getts innan, men då hade byxorna stannat på. Det är faktiskt INTE fel att inte vilja ha ett förhållande med en transperson!

En transman är definitivt ingen karlakarl. Det fattar du väl ändå? Det är en transman rätt och slätt.

Att "leka" med vad det nu är (det du kallar för kuk" är inget jag skulle befatta mig med. Aldrig i livet. Jag skulle bara tänka på hur det såg ut där nere innan operationen. Vilket i sig är avtändande.

Kolla på programmen, några av transtjejerna skulle du aldrig ana har varit en kille. Speciellt Vanessa Lopez, googla henne. Det är ingen uthängning av person vill jag understryka, dessa personer har själva gjort valet att vara öppna med sin transidentitet.

Jag har inte kallat någon för "låtsas", skulle inte säga något ont rakt ut till en transperson. MEN skulle heller inte på något vis kunna tänka mig en relation med dem. Och det är inte elakt eller transfobiskt.
  • Anonym (...)
    Anonym (Evis) skrev 2016-10-30 12:36:39 följande:

Nja, man blir ju inte bara tillsammans så där över en natt. Som kvinna skulle jag direkt se om min dejt var en "riktig" man när byxorna åkte av. Om inte informationeen getts innan, men då hade byxorna stannat på. Det är faktiskt INTE fel att inte vilja ha ett förhållande med en transperson!

En transman är definitivt ingen karlakarl. Det fattar du väl ändå? Det är en transman rätt och slätt.

Att "leka" med vad det nu är (det du kallar för kuk" är inget jag skulle befatta mig med. Aldrig i livet. Jag skulle bara tänka på hur det såg ut där nere innan operationen. Vilket i sig är avtändande.

Kolla på programmen, några av transtjejerna skulle du aldrig ana har varit en kille. Speciellt Vanessa Lopez, googla henne. Det är ingen uthängning av person vill jag understryka, dessa personer har själva gjort valet att vara öppna med sin transidentitet.

Jag har inte kallat någon för "låtsas", skulle inte säga något ont rakt ut till en transperson. MEN skulle heller inte på något vis kunna tänka mig en relation med dem. Och det är inte elakt eller transfobiskt.

Då kanske du och jag har olika åsikter vad en karlakarl är för något. ..En sådan för mig är en person som älskar att ta i (ex snickra, plöja på åkern ect) och som kan skydda sin kvinna och älska henne oerhört mycket.

En karlakarl behöver inte ha en kuk..Men jag ser gärna att han ser manlig ut (vilket transmän oftast gör av hormoner )

Men du kanske anser att en karlakarl är en "hingst" dvs stor kuk och kan knulla flera ggr om dagen.

Och nej, ett förhållande får man inte över natten och du behöver inte ta en trans bara för att.

Och mitt inlägg var inte bara riktad till dig; D utan till flera stycken åt gången... Det med låsas man var någon annan som nämnde :På

Sedan så sade jag inte att alla transtjejer såg kantiga ut ect XD sade oftast så ser dem ut så pga att dem tar hormoner oftast efter dem har genomgått den manliga puberteten. .dvs det är stort sätt transmän som får ett "perfekt " yttre Tack vare hormoner.

Vet att det finns transtjejer som ser ut som cistjejer. Men oftast beror det på.

1. Dem genomgick aldrig den manliga puberteten.

Eller.

2. Dem såg redan feminina ut när dem började med hormonerna.

En fråga. .Hade du hellre haft sex med en trans tjej som har kuken kvar, men som har fått bröst och mjuk kropp...Eller med någon transkille som ser ut som en ciskille, luktar som en kille och som pratar som en kille och som har en Hmm 13 cm kuk som funkar som en riktig men inte kan spruta sperma...haha bara nyfiken xD
  • snedtak
    Anonym (Evis) skrev 2016-10-30 12:36:39 följande:
    Fast att vara "karlakarl" handlar ju mer om attityd, utseende, hobbies etc. än om genetik? Finns massor med cis-män som inte är "karlakarlar". Lär ju finnas en och annan "karlakarl" som antingen är en transman eller en av de män som är födda med XX-kromosomer, men av en eller annan anledning utvecklas som man.
  • Anonym (Evis)
    Anonym (...) skrev 2016-10-30 14:02:51 följande:
    Då kanske du och jag har olika åsikter vad en karlakarl är för något. ..En sådan för mig är en person som älskar att ta i (ex snickra, plöja på åkern ect) och som kan skydda sin kvinna och älska henne oerhört mycket.

En karlakarl behöver inte ha en kuk..Men jag ser gärna att han ser manlig ut (vilket transmän oftast gör av hormoner )

Men du kanske anser att en karlakarl är en "hingst" dvs stor kuk och kan knulla flera ggr om dagen.

Och nej, ett förhållande får man inte över natten och du behöver inte ta en trans bara för att.

Och mitt inlägg var inte bara riktad till dig; D utan till flera stycken åt gången... Det med låsas man var någon annan som nämnde :På

Sedan så sade jag inte att alla transtjejer såg kantiga ut ect XD sade oftast så ser dem ut så pga att dem tar hormoner oftast efter dem har genomgått den manliga puberteten. .dvs det är stort sätt transmän som får ett "perfekt " yttre Tack vare hormoner.

Vet att det finns transtjejer som ser ut som cistjejer. Men oftast beror det på.

1. Dem genomgick aldrig den manliga puberteten.

Eller.

2. Dem såg redan feminina ut när dem började med hormonerna.

En fråga. .Hade du hellre haft sex med en trans tjej som har kuken kvar, men som har fått bröst och mjuk kropp...Eller med någon transkille som ser ut som en ciskille, luktar som en kille och som pratar som en kille och som har en Hmm 13 cm kuk som funkar som en riktig men inte kan spruta sperma...haha bara nyfiken xD
    Ja du, det är inte bara kanske!
    Han behöver inte vara så himla välutrustad och inte vill jag som du uttrycker det"knulla flera ggr om dagen" heller. Men jag vill att han är en riktig karl, lite luddigt uttryckt kanske men så är det.

Jag hade inte haft sex med någon av dem, inte en chans. Då lever jag hellre i celibat resten av livet.
  • Anonym (Evis)
    snedtak skrev 2016-10-30 14:42:40 följande:
    Fast att vara "karlakarl" handlar ju mer om attityd, utseende, hobbies etc. än om genetik? Finns massor med cis-män som inte är "karlakarlar". Lär ju finnas en och annan "karlakarl" som antingen är en transman eller en av de män som är födda med XX-kromosomer, men av en eller annan anledning utvecklas som man.
    I min värld är det bara en cis-man som kan vara en karlakarl.
    Vi behöver inte tjafsa om det, vi kan bara konstatera att vi inte har samma åsikt.
  • Anonym (Seriöst)

Det finns ingen som säger att du måste bli tillsammans med en transperson.
    Däremot kan det vara en bra idé att sluta raljera över transmänniskor på sättet du gör om du inte vill ses som en inskränkt person.

En transperson är först och främst en människa, det är inte svårare än att du försöker behandla och prata om dem på samma jävla sätt som du gör med alla andra. Försök också att vara lite normkritisk, du är inte bättre på något sätt bara för att du räknar passa in i de normer vårt samhälle byggt upp.

Hade du själv uppskattat om man på öppna forum diskuterade om hurvida man ville ligga eller ha ett förhållande med en sån som dig? Om man raljerade över hur äckligt ditt kön är och om män pratade om dig som ett objekt, inte en person? Om man pratade om dig som konstig och annorlunda, om du var en "av de konstiga"? Och framför allt, om man i detalj gick igenom vad din fitta kunde göra eller inte. Tänkt dig en helt tråd där män bara fick uttrycka varför ditt könsorgan inte går att ligga med och varför. Känns det bekvämt? Om inte så kanske du inte skulle startat den här tråden.

• Linnea1994
    Anonym (Evis) skrev 2016-10-29 17:02:00 följande:
    En transtjej är en person som är född som man men identifierar sig som kvinna och lever som kvinna.
    Många tar hormoner, vissa könskorrigerar via operationer.

En transman är precis tvärtom, man född i kvinnokropp.
    Är du själv esbisk då? Hinner inte läsa i genom hela tråden idag pga jobb.
  • Anonym (Evis)
    Linnea1994 skrev 2016-10-31 14:32:11 följande:
    Är du själv esbisk då? Hinner inte läsa i genom hela tråden idag pga jobb.
    Nej nej, jag är hetero. Varför tror du det???
  • Anonym (Evis)
    Anonym (Seriöst) skrev 2016-10-31 11:30:09 följande:

Det finns ingen som säger att du måste bli tillsammans med en transperson.
    Däremot kan det vara en bra idé att sluta raljera över transmänniskor på sättet du gör om du inte vill ses som en inskränkt person.

En transperson är först och främst en människa, det är inte svårare än att du försöker behandla och prata om dem på samma jävla sätt som du gör med alla andra. Försök också att vara lite normkritisk, du är inte bättre på något sätt bara för att du räknar passa in i de normer vårt samhälle byggt upp.

Hade du själv uppskattat om man på öppna forum diskuterade om hurvida man ville ligga eller ha ett förhållande med en sån som dig? Om man raljerade över hur äckligt ditt kön är och om män pratade om dig som ett objekt, inte en person? Om man pratade om dig som konstig och annorlunda, om du var en "av de konstiga"? Och framför allt, om man i detalj gick igenom vad din fitta kunde göra eller inte. Tänkt dig en helt tråd där män bara fick uttrycka varför ditt könsorgan inte går att ligga med och varför. Känns det bekvämt? Om inte så kanske du inte skulle startat den här tråden.

Du har rätt i att jag inte måste bli tillsammans med en transperson. Inget skulle få mig till det ändå. 'Jag raljerar inte, vet inte hur du läser...

Jag behandlar inte folk på ett jävla sätt, det kanske du gör? 
    Normkritik är heller inget för mig, det ser jag som nymodernt hittepå. Jag har inte sagt att jag är bättre än någon annan. Det är fritt fram att välja bort mig som partner. Ingen fara alls.

Så, varsågod och diskutera!

Jag tycker du gapar lite väl mycket över det jag sagt. Jag har inte egentligen sagt något ens hälften så hemskt som du försöker påskina.
Svar på tråden Förhållande med en transperson?