Inlägg från: Anonym (Blä) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Blä)

Äl, pojke/flicka?

Det finns inget vetensapligt belägg för sådant där..

Dessutom hoppas jag att du/ni inser hur hemskt och tragiskt det där är! Vill ni ha ett barn eller bara ett kön?

• Anonym (Blä)
    Anonym (Längtar) skrev 2016-10-30 14:42:38 följande:

Tack! Nu blev det bara sex en dag före ägglossning, men hoppas det räcker... Nej, jag tar inte åt mig alls av sådana kommentarer, jag vet hur jag känner, och det är varken hemskt eller tragiskt att jag gärna vill att det blir en pojke Kommer ju ändå älska barnet lika mycket oavsett kön.

Oavsett så är det ren idioti att tro att man kan påverka könet på det sätt som ni skriver om här.. Men det är väl samma människor dom tror att man kan sätta igång värkar/förlossning genom att dricka hallonbladste eller äta olika saker.. Inget av detta finns det något vetenskapligt belägg för.
  • Anonym (Blä)
    Mallemamma skrev 2016-10-30 20:45:56 följande:

Lite skoj ska man väl få ha och spekulera och jämföra erfarenheter. Du verkar inte vara den skojiga typen.. För att provocera ännu mer kan jag berätta att min första förlossning startade efter jag käkat en ananas, gjort en "hemmahinnsvepning", haft sex och druckit hallonbladste samma förmiddag! Helt klart bara därför den satte igång ;)

Idiiiootiii, samhället vi lever i

Vet du vilka mängder av tex ananas som skulle behövas för att få i sig tillräckligt för att sätta igång en förlossning!? samma med hallonbladste.. Läs lite mer vetenskapstidsskrifter än trådar på fl så ska du se att du också kan lära dig riktig fakta.

Jag kan vara skojig nör det kommer till roliga saker, men detta, nej..
  • Anonym (Blä)
    Mallemamma skrev 2016-10-30 20:59:51 följande:

Ja jag har läst

Och ändå försöker du?
  • Anonym (Blä)
    Mallemamma skrev 2016-10-31 12:53:07 följande:
    Glimten i ögat och sarkasmen var nog otydlig i mitt inlägg

Jag vet att det krävs mycket mer för en förlossning att starta, dock finns det vetenskap som säger att rätta mängder kan starta en förlossning, men det är mängder som man omöjligt kan få i sig på egen hand. Så myt och myt, överdriven vetenskap kanske

Hinnsvepningen däremot är ju inte omöjlig att den hade lite verkan då jag redan var överburen.

Vitsen med mitt inlägg var att "Anonym (Blä)" verkade onödigt provocerad över ämnet. Man behöver inte vara otrevlig.
    Jag har inte varit otrevlig? Är det otrevligt att informera om (något du/ni inte vill höra) att såna här teorier inte stämmer? 
  • Anonym (Blä)
    Mandypandy90 skrev 2016-10-31 21:27:47 följande:
    Haha herregud vad folk är känsliga! Jag tycker det var riktigt underhållande att läsa denna tråden! Och visst är det kul att spekulera! Tror även att "BLÄ" tycker det egentligen. Vem annars hänger på detta forum?

Kram! Och lycka till!
    Nej, jag tycker inte att det är roligt alls, faktiskt. Och tro mig, jag är en person som annars skrattar åt mångt och mycket.. Men detta tycker jag är hemskt. Att man är så fixerad av att få ett barn av ett visst kön så att man går på sådana här grejer och har sex utifrån det. Om inte ni kan se det hemska i det får stå för er, men det är inte ett dugg roligt eller humoristiskt enligt mig. Och dessutom är det oroväckande att såpass många går på sådant här trams som det inte finns något belägg för.
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Suck) skrev 2016-11-02 19:52:20 följande:

Du läser ju inlägg här som fan läser bibeln... Det är ingen som är "fixerad "vid ett visst kön. TS önskar gärna att få en son, men hon skrev ju också att hon har sex vid ägglossning för att öka chansen att bli gravid överhuvudtaget. Men du läser väl bara det du vill läsa, och snurrar sedan till det utifrån dina egna gissningar.

Det är inte bara ts jag syftar på, utan många svar.. Man är tillräckligt "fixerad" om man ens tänker i dessa banor som diskuterats.
Svar på tråden Äl, pojke/flicka?