Anonym (Längtar) skrev 2016-10-30 14:07:45 följande:
Tack för svar! Men det jag tänker är att det är väl rätt mycket mindre chans att bli gravid alls om man bara har sex flera dagar före ägglossningen? Vi försöker alltid pricka in ägglossningsdagen, inte bara för att vi gärna vill ha en son, utan för att det är väl störst chans att bli gravid då...
Ja, ju mer spermier det finns till ägget ju större chans att ägget blir befruktat :) så störst chans att bli gravid är ju att ha sex flera gånger precis vid/innan ägglossning, och hellre under ägglossning än några dagar innan, om man måste välja. Jag tror att om det blir en tävling om vem som simmar snabbast till ägget (alltså det väntar inga spermier i ledaren när ägget släpps) så har pojkspermierna större chans att hinna först om det nu stämmer att de är lite snabbare :)
Och strunt i kommentaren om att ni bara vill ha ett kön, du skriver klart och tydligt att det viktigaste är ett friskt barn. Jag tror majoriteten har en liten önskan/förhoppning om antingen det ena eller andra könet, även om de inte erkänner det, och det är ok. Det betyder inte att man kommer älska barnet mindre