• Anonym (Längtar)

Äl, pojke/flicka?

Det sägs ju att om man har sex dagarna före ägglossning så är det större chans för flicka, och under ägglossning större chans för pojke... Hur har det varit för er? Vi hade sex dagen före ägglossning, vi vill gärna ha en son, även om det viktigaste är att det blir ett friskt barn såklart. Men finns det någon sanning i detta påstående, att sex före ägglossning är större chans för flicka, och under ägglossning större chans för pojke?

• Svar på tråden Äl, pojke/flicka?
  • Mallemamma
    Anonym (Längtar) skrev 2016-10-30 14:42:38 följande:

Tack! Nu blev det bara sex en dag före ägglossning, men hoppas det räcker... Nej, jag tar inte åt mig alls av sådana kommentarer, jag vet hur jag känner, och det är varken hemskt eller tragiskt att jag gärna vill att det blir en pojke Kommer ju ändå älska barnet lika mycket oavsett kön.

Precis! Hoppas det tog sig och att ni får ett plus snart :)
  • mammsen79

Tack! Nu blev det bara sex en dag före ägglossning, men hoppas det räcker... Nej, jag tar inte åt mig alls av sådana kommentarer, jag vet hur jag känner, och det är varken hemskt eller tragiskt att jag gärna vill att det blir en pojke Kommer ju ändå älska barnet lika mycket oavsett kön.

Jag förstår dig inget fel om man vill ha en pojke om folk misstolkar dig är deras problem. ... Själv har jag två tjejer och skulle med vilja ha en pojke nu , vilket ägglossningstest använde du?
  • Anonym (Blä)

Oavsett så är det ren idioti att tro att man kan påverka könet på det sätt som ni skriver om här.. Men det är väl samma människor dom tror att man kan sätta igång värkar/förlossning genom att dricka hallonbladste eller äta olika saker.. Inget av detta finns det något vetenskapligt belägg för.
  • Mallemamma
    Anonym (Blä) skrev 2016-10-30 20:26:29 följande:

Oavsett så är det ren idioti att tro att man kan påverka könet på det sätt som ni skriver om här.. Men det är väl samma människor dom tror att man kan sätta igång värkar/förlossning genom att dricka hallonbladste eller äta olika saker.. Inget av detta finns det något vetenskapligt belägg för.

Lite skoj ska man väl få ha och spekulera och jämföra erfarenheter. Du verkar inte vara den skojiga typen.. För att provocera ännu mer kan jag berätta att min första förlossning startade efter jag käkat en ananas, gjort en "hemmahinnsvepning", haft sex och druckit hallonbladste samma förmiddag! Helt klart bara därför den satte igång ;)

Idiiiootiii, samhället vi lever i
  • Anonym (Blä)
    Mallemamma skrev 2016-10-30 20:45:56 följande:

Lite skoj ska man väl få ha och spekulera och jämföra erfarenheter. Du verkar inte vara den skojiga typen.. För att provocera ännu mer kan jag berätta att min första förlossning startade efter jag käkat en ananas, gjort en "hemmahinnsvepning", haft sex och druckit hallonbladste samma förmiddag! Helt klart bara därför den satte igång ;)

Idiiiootiii, samhället vi lever i

Vet du vilka mängder av tex ananas som skulle behövas för att få i sig tillräckligt för att sätta igång en förlossning!? samma med hallonbladste.. Läs lite mer vetenskapstidsskrifter än trådar på fl så ska du se att du också kan lära dig riktig fakta.

Jag kan vara skojig nör det kommer till roliga saker, men detta, nej..
  • Mallemamma
    Anonym (Blä) skrev 2016-10-30 20:54:13 följande:

Vet du vilka mängder av tex ananas som skulle behövas för att få i sig tillräckligt för att sätta igång en förlossning!? samma med hallonbladste.. Läs lite mer vetenskapstidsskrifter än trådar på fl så ska du se att du också kan lära dig riktig fakta.

Jag kan vara skojig nör det kommer till roliga saker, men detta, nej..

Ja jag har läst
  • Anonym (Blä)
    Mallemamma skrev 2016-10-30 20:59:51 följande:

Ja jag har läst

Och ändå försöker du?
  • Anonym (Längtar)
    Mallemamma skrev 2016-10-30 14:58:34 följande:

Precis! Hoppas det tog sig och att ni får ett plus snart :)

Tack!
  • Anonym (Längtar)
    mammsen79 skrev 2016-10-30 20:11:13 följande:

Jag förstår dig inget fel om man vill ha en pojke om folk misstolkar dig är deras problem. ... Själv har jag två tjejer och skulle med vilja ha en pojke nu , vilket ägglossningstest använde du?

Jag använder cb digital!
  • Anonym (Längtar)
    Anonym (Blä) skrev 2016-10-30 20:26:29 följande:

Ok, då vet vi att du tycker så!
Svar på tråden Äl, pojke/flicka?