• Anonym (Längtar)

Äl, pojke/flicka?

Det sägs ju att om man har sex dagarna före ägglossning så är det större chans för flicka, och under ägglossning större chans för pojke... Hur har det varit för er? Vi hade sex dagen före ägglossning, vi vill gärna ha en son, även om det viktigaste är att det blir ett friskt barn såklart. Men finns det någon sanning i detta påstående, att sex före ägglossning är större chans för flicka, och under ägglossning större chans för pojke?

• Svar på tråden Äl, pojke/flicka?
  • Anonym (nix)
    Mallemamma skrev 2016-10-30 20:45:56 följande:
    Lite skoj ska man väl få ha och spekulera och jämföra erfarenheter. Du verkar inte vara den skojiga typen.. För att provocera ännu mer kan jag berätta att min första förlossning startade efter jag käkat en ananas, gjort en "hemmahinnsvepning", haft sex och druckit hallonbladste samma förmiddag! Helt klart bara därför den satte igång ;)

Idiiiootiii, samhället vi lever i
    Men varför vill man sprida myter? Det tar dagar att starta en förlossning, så tror knappast att det var det du gjorde samma dag, tyvärr. Om det var så lätt att starta en förlossning, så skulle man aldrig behöva läkemedel för att få igång dem. 
  • Anonym (Vetej)

Jag har hört det är tvärtom, att flickspermier är snabbare och pojkspermier uthålligare. Alltså lever pojkspermierna kvar längre och kan vänta på ett ägg medans flickspermier hinner fram snabbare om ägget redan är på plats

• Fia 28

Vi hade sex både före och vid ägglossning, så omöjligt att veta från vilken gång det tog sej.

• mammsen79
    Anonym (Längtar) skrev 2016-10-30 22:34:30 följande:

Jag använder cb digital!

Det använde jag med på vilken dag fick du glad gubbe ?
  • mammsen79
    Anonym (Vetej) skrev 2016-10-31 11:59:16 följande:

Jag har hört det är tvärtom, att flickspermier är snabbare och pojkspermier uthålligare. Alltså lever pojkspermierna kvar längre och kan vänta på ett ägg medans flickspermier hinner fram snabbare om ägget redan är på plats

Flickspermien lever längre medan pojkspermie är snabbare
  • Mallemamma
    Anonym (nix) skrev 2016-10-31 11:47:17 följande:

Men varför vill man sprida myter? Det tar dagar att starta en förlossning, så tror knappast att det var det du gjorde samma dag, tyvärr. Om det var så lätt att starta en förlossning, så skulle man aldrig behöva läkemedel för att få igång dem. 

Glimten i ögat och sarkasmen var nog otydlig i mitt inlägg

Jag vet att det krävs mycket mer för en förlossning att starta, dock finns det vetenskap som säger att rätta mängder kan starta en förlossning, men det är mängder som man omöjligt kan få i sig på egen hand. Så myt och myt, överdriven vetenskap kanske

Hinnsvepningen däremot är ju inte omöjlig att den hade lite verkan då jag redan var överburen.

Vitsen med mitt inlägg var att "Anonym (Blä)" verkade onödigt provocerad över ämnet. Man behöver inte vara otrevlig.
  • Anonym (Vetej)

Är du helt säker? Jag har inte haft sex exakt på äl någon gång och har två pojkar

mammsen79 skrev 2016-10-31 12:31:38 följande:

Flickspermien lever längre medan pojkspermie är snabbare

• Anonym (Vetej)

Är tacksam om ni hoppar över att ge mig onda ögat nu bara för att jag inte hållit på med tester och kämpat på det viset för mina guldklimpar <3

• Guldfiskar

Vi hade sex varannan dag hela månaden för båda barnen. Blev två flickor. Dvs vi visste inte när ÄL var

• Mandypandy90
    Mallemamma skrev 2016-10-30 20:45:56 följande:
    Lite skoj ska man väl få ha och spekulera och jämföra erfarenheter. Du verkar inte vara den skojiga typen.. För att provocera ännu mer kan jag berätta att min första förlossning startade efter jag käkat en ananas, gjort en "hemmahinnsvepning", haft sex och druckit hallonbladste samma förmiddag! Helt klart bara därför den satte igång ;)

Idiiiootiii, samhället vi lever i
    Haha herregud vad folk är känsliga! Jag tycker det var riktigt underhållande att läsa denna tråden! Och visst är det kul att spekulera! Tror även att "BLÄ" tycker det egentligen. Vem annars hänger på detta forum?

Kram! Och lycka till!
  • Anonym (Blä)
    Mallemamma skrev 2016-10-31 12:53:07 följande:
    Glimten i ögat och sarkasmen var nog otydlig i mitt inlägg

Jag vet att det krävs mycket mer för en förlossning att starta, dock finns det vetenskap som säger att rätta mängder kan starta en förlossning, men det är mängder som man omöjligt kan få i sig på egen hand. Så myt och myt, överdriven vetenskap kanske

Hinnsvepningen däremot är ju inte omöjlig att den hade lite verkan då jag redan var överburen.

Vitsen med mitt inlägg var att "Anonym (Blä)" verkade onödigt provocerad över ämnet. Man behöver inte vara otrevlig.
    Jag har inte varit otrevlig? Är det otrevligt att informera om (något du/ni inte vill höra) att såna här teorier inte stämmer? 
  • Anonym (Blä)
    Mandypandy90 skrev 2016-10-31 21:27:47 följande:
    Haha herregud vad folk är känsliga! Jag tycker det var riktigt underhållande att läsa denna tråden! Och visst är det kul att spekulera! Tror även att "BLÄ" tycker det egentligen. Vem annars hänger på detta forum?

Kram! Och lycka till!
    Nej, jag tycker inte att det är roligt alls, faktiskt. Och tro mig, jag är en person som annars skrattar åt mångt och mycket.. Men detta tycker jag är hemskt. Att man är så fixerad av att få ett barn av ett visst kön så att man går på sådana här grejer och har sex utifrån det. Om inte ni kan se det hemska i det får stå för er, men det är inte ett dugg roligt eller humoristiskt enligt mig. Och dessutom är det oroväckande att såpass många går på sådant här trams som det inte finns något belägg för.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Blä) skrev 2016-11-02 19:35:56 följande:

Jag har inte varit otrevlig? Är det otrevligt att informera om (något du/ni inte vill höra) att såna här teorier inte stämmer? 

Men snälla nån! Förstår du verkligen inte att kritiken mot dig består i att du skrev att du tycker det är "hemskt" och "tragiskt " att TS gärna önskar en son? INTE att du skriver att det saknas vetenskapliga bevis.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Blä) skrev 2016-11-02 19:39:27 följande:

Nej, jag tycker inte att det är roligt alls, faktiskt. Och tro mig, jag är en person som annars skrattar åt mångt och mycket.. Men detta tycker jag är hemskt. Att man är så fixerad av att få ett barn av ett visst kön så att man går på sådana här grejer och har sex utifrån det. Om inte ni kan se det hemska i det får stå för er, men det är inte ett dugg roligt eller humoristiskt enligt mig. Och dessutom är det oroväckande att såpass många går på sådant här trams som det inte finns något belägg för.

Du läser ju inlägg här som fan läser bibeln... Det är ingen som är "fixerad "vid ett visst kön. TS önskar gärna att få en son, men hon skrev ju också att hon har sex vid ägglossning för att öka chansen att bli gravid överhuvudtaget. Men du läser väl bara det du vill läsa, och snurrar sedan till det utifrån dina egna gissningar.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Blä) skrev 2016-11-02 19:39:27 följande:

Och dessutom är det oroväckande att såpass många går på sådant här trams som det inte finns något belägg för.

På vilket sätt är det oroväckande? Vad kan hända?
  • Anonym (Blä)
    Anonym (Suck) skrev 2016-11-02 19:52:20 följande:

Du läser ju inlägg här som fan läser bibeln... Det är ingen som är "fixerad "vid ett visst kön. TS önskar gärna att få en son, men hon skrev ju också att hon har sex vid ägglossning för att öka chansen att bli gravid överhuvudtaget. Men du läser väl bara det du vill läsa, och snurrar sedan till det utifrån dina egna gissningar.

Det är inte bara ts jag syftar på, utan många svar.. Man är tillräckligt "fixerad" om man ens tänker i dessa banor som diskuterats.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (Blä) skrev 2016-11-02 19:55:42 följande:

Det är inte bara ts jag syftar på, utan många svar.. Man är tillräckligt "fixerad" om man ens tänker i dessa banor som diskuterats.

Då vet du inte vad ordet "fixerad" betyder.
  • Anonym (Nadja)
    Anonym (Längtar) skrev 2016-10-30 14:42:38 följande:

Tack! Nu blev det bara sex en dag före ägglossning, men hoppas det räcker... Nej, jag tar inte åt mig alls av sådana kommentarer, jag vet hur jag känner, och det är varken hemskt eller tragiskt att jag gärna vill att det blir en pojke Kommer ju ändå älska barnet lika mycket oavsett kön.

Hej, vilket kön blev det om ni nu blev gravida? Vet att det är en gammal tråd men jag har samma undran som dig.
  • Anonym (Mia)

Mina flickor blev till med sex varannan dag hela månaden typ. Innan, på äl och efter.

Mina pojkar blev till med sex när gubben visar pos ,på äl / eller när jag kände av äl och dagar efter äl.

Så jag måste säga att jag tror på att tid spelar roll ändå då jag har 5 barn och jag haft sex ? på detta vis ? haha

• Anonym (Nadja)
    Anonym (Mia) skrev 2021-05-20 10:19:57 följande:

Mina flickor blev till med sex varannan dag hela månaden typ. Innan, på äl och efter.

Mina pojkar blev till med sex när gubben visar pos ,på äl / eller när jag kände av äl och dagar efter äl.

Så jag måste säga att jag tror på att tid spelar roll ändå då jag har 5 barn och jag haft sex ? på detta vis ? haha

Så när du blev gravid med pojkarna hade du samlag dagen innan ägglossning? Stickan brukar ju visa positivt 24-48 h innan. Frågar för jag vill ha en pojke och hade samlag dagen innan ägglossning (när stickan visade positivt), på ägglossning dagen och dagen därpå. Är orolig att det blir en tjej eftersom jag inte hade samlag första gången på ägglossning dagen :(
Svar på tråden Äl, pojke/flicka?