• Äldre 30 Oct 21:10
    6641 visningar
    12 svar
    12
    6641

    Varför ej mail svar på annons?

    Jag har läst flera annonser på blocket där annonsören skriver att han ej svarar på mail. Varför gör man så? Om man kan annonsera på nätet kan man väl hantera mail? Har man ett extremt behov av att prata med främmande människor eller vad?

  • Svar på tråden Varför ej mail svar på annons?
  • Äldre 30 Oct 21:39
    #1

    Eller så har barn/barnbarn lagt in annonsen åt hen.

  • Äldre 30 Oct 21:41
    #2
  • Klicke­rträna
    Äldre 30 Oct 21:43
    #3

    Kan ju vara en lånad mailadress bara för att kunna annonsera. Känns dock långsökt är 2016. Det är väl om personen är över 65 då.

    Själv är jag precis tvärt om. RING FÖR TUSAN INTE. Maila eller SMSa om du vill ha svar. Jag är t.o.m så skygg att jag hellre postar paket inom stan än behöver träffa främlingar

  • Äldre 31 Oct 07:20
    #4

    Ofta är det ju dessutom på annonser som knappt innehåller någon info alls . Skulle verkligen vara intressant att höra hur dom tänker, fast såna personer skriver väl inte på forum heller.

  • Äldre 30 Nov 09:28
    #5

    Jag brukar antingen totalt nonchalera sådana annonser som just anger bara telefonsvar EJ mailsvar. Men vanligen så brukar de ändå svara på mail.

    Själv sitter jag ofta uppe om nätterna och kollar annonser på på rent jävelskap så kan jag ringa upp dom 02.45 på natten och diskutera annonsen. 


    Min kompletta datoranläggning som jag slumpar bort: acer-dator-till-salu.eu.pn
  • Äldre 30 Nov 09:38
    #6
    Håkan på Öland skrev 2016-11-30 09:28:24 följande:

    Jag brukar antingen totalt nonchalera sådana annonser som just anger bara telefonsvar EJ mailsvar. Men vanligen så brukar de ändå svara på mail.

    Själv sitter jag ofta uppe om nätterna och kollar annonser på på rent jävelskap så kan jag ringa upp dom 02.45 på natten och diskutera annonsen. 


    Hahaha! Så det är så man ska göra alltså. Jag är nämligen också en sån som kollar annonser på nätterna.
  • Äldre 30 Nov 09:40
    #7

    Jag har också funderat över det där, för det är ju inte bara någon enstaka person, utan det är ju så pass ofta att man reagerar på det.

    Det märkligaste är dock att många av dessa personer inte svarar sen när man väl ringer. Vill de inte sälja eller?

  • Äldre 30 Nov 12:18
    #8
    PurpleHeart skrev 2016-11-30 09:40:33 följande:

    Jag har också funderat över det där, för det är ju inte bara någon enstaka person, utan det är ju så pass ofta att man reagerar på det.

    Det märkligaste är dock att många av dessa personer inte svarar sen när man väl ringer. Vill de inte sälja eller?


    Nej det är ju också konstigt. Samt folk som inte tar bort annonser när varan är såld. Har sett en del ligga ute flera månader fastän jag fått besked om att dom är sålda.
  • Äldre 30 Nov 12:22
    #9

    Å andra sidan kan man ju fundera om det inte gått väl långt, om man inte kan hantera ett vanligt telefonsamtal heller...

  • Äldre 30 Nov 12:31
    #10
    Haskel skrev 2016-11-30 12:22:15 följande:

    Å andra sidan kan man ju fundera om det inte gått väl långt, om man inte kan hantera ett vanligt telefonsamtal heller...


    Men om man jobbar udda tider och inte vill ringa folk å konstiga tider? Ett telefonsamtal stör ju verkligen, personenmåste avbryta det han håller på med och då vidare. mail tar ju inte ens 20 sekunder i anspråk.
  • Äldre 30 Nov 12:56
    #11
    Egon den stora skrev 2016-11-30 12:31:22 följande:
    Men om man jobbar udda tider och inte vill ringa folk å konstiga tider? Ett telefonsamtal stör ju verkligen, personenmåste avbryta det han håller på med och då vidare. mail tar ju inte ens 20 sekunder i anspråk.
    Jag har ju lite svårt för att tro att du jobbar/sover samtliga timmar mellan 08:00-22:00.
    Det är väl mest förargligt om du anser att du inte kan/vill ringa. Ungefär lika förargligt som att säljaren inte vill ha mailkontakt.
  • Äldre 30 Nov 21:16
    #12

    Vill man bara ha telefonkontakt så kan man väl annonsera i lokaltidningen. .kan man lägga in en annons på nätet kan man svara på mail.

Svar på tråden Varför ej mail svar på annons?