Arbetsintervju Försäkringskassan
de vill gärna att du ska vara snabb, kunna handlägga i ett högt tempo, dock med hos kvalitet. Dvs kunna klara av kombinationen av både kvantitet och kvalitet. Säger du bara att du är noggrann kan de lätt få bilden av en person som tar väldigt lång tid på sig. Jag tycker en bra handläggare ska hålla en hög kvalitet i arbete, då blir man ofta även snabb och självgående eftersom man är trygg i det man gör. Du behöver vara bra på att ta snabba beslut och kunna möta kunder i telefon, eller möten, beroende på ärendeslag. Målinriktade, resultatorienterad människor är alltid uppskattade.
Det pågår en massrekrytering inom sjukpenning sedan ett bra tag tillbaka, dock slutar en hel del av de nyanställda redan under provanställningstiden och vi har etablerade handläggare som säger upp sig i princip varje vecka (jag jobbar inte i Östersund, kanske ser det annorlunda ut där). Mitt bästa råd är att själv ställa ingående frågor kring tjänstens innehåll och personalomsättning. På så sätt får du en någorlunda tydlig bild av om det är något du skulle trivas med,samtidigt som arbetsgivaren torde se det som positivt att du vill förvissa dig om att det är en tjänst du tror att du kommer att vilja stanna i ett tag.
Stort lycka till! :)