• Humsebumsen

nattblöja

Vilken blöja använder ni på natten till era barn? Vi har testat libero comfort och up & go men de läcker båda två. Får byta lakan i princip varje natt.
    Sonen ligger en del på magen och blöjorna har ju inte lika mkt sug där fram som bak.
    Kan det vara så att sonen håller sig länge i sömnen och när han väl kissar allt så "hinner" inte blöjan suga upp allt?

• Svar på tråden nattblöja
  • nnnnnnnn

Gå upp en storlek på de vanliga blöjorna och sätt fast dem på rätt sätt. De ska sitta tajt runt benen, så man får dra upp "framdelen" långt, så att den sticker upp ovanför fästtejparna. Så det ser lite konstigt ut, men funkar bättre!

• MissTL

Vi använder Pampers baby dry på nätterna. Funkar utmärkt! Libero up & go är ju bäst på dagen då barnet är uppe och rör på sig.

• cosinus

Vi fick köra blöja + kalsonger (vanliga inte boxer) så kallingarna i allmänhet och resåren i synnerhet hjälpte till att trycka fast blöjan mot magen.

Körde Pampers baby dry, de funkade ändå bäst.

• Annelie 76

Pampers byxblöjor funkar bäst för oss. De har nyligen gjort om dem och då har de fått lite bättre uppsugningsförmåga.

• Humsebumsen
    nnnnnnnn skrev 2016-10-31 21:41:51 följande:

Gå upp en storlek på de vanliga blöjorna och sätt fast dem på rätt sätt. De ska sitta tajt runt benen, så man får dra upp "framdelen" långt, så att den sticker upp ovanför fästtejparna. Så det ser lite konstigt ut, men funkar bättre!

Tack det skall jag prova:)
  • Fru Ve

Vi brukade byta på barnet på kvällen i sängen innan vi själva la oss. Om blöjan redan var lite blöt då.

• nnnnnnnn
    Humsebumsen skrev 2016-11-01 16:12:58 följande:
    Tack det skall jag prova:)
    Hur har det gått?
  • Humsebumsen
    nnnnnnnn skrev 2016-11-04 19:55:59 följande:
    Hur har det gått?
    Ursäkta att jag inte svarat. Det har gått jättebra. Gjorde exakt som du sa och på 5 dgr har vi bara haft en incident. Tusen tack för hjälpen:)
Svar på tråden nattblöja