• jag o jag

Brutna Tår

Hej
    Tänkte kolla med er om någon kan bättre det än jag själv.

Har en dotter på snart 11 år, förra året i september hade hon hoppa från en kontinenter, vilket slutade med 3 st brutna tår :(
    Nu undrar jag lite det där med försäkringen, Vi har en hemförsäkring i vilken vi hade en olycksfall försäkring, där självrisken ligger på ca så 1000-12000kr, och det där förstår jag mig inte på, vi hade inga kostnader för detta så vart ifrån ska jag få in nå kvitto som inte ens finns :) så detta tyckte jag själv va lite dumt :( Det är länsförsäkringar vi har.
    Och så undrar jag lite så , det verkar att min dotter få inte några försäkrings pengar , för att man ska tydligen ha en vanlig olycksfallsförsäkring och viss det kan jag förstå att det va dumt o inte skaffa en sådan utöver hemförsäkringen, men så tänker jag att hon borde väl få ut nånting för ärret o så , eller är jag helt ute o cyklar ?
    Tack för era svar :)

• Svar på tråden Brutna Tår
  • Birgitta02

Läkköttet är ju fantastiskt i den åldern. Om det blir några kvarstående ärr lär ni inte se förrän om 3-4 år. Och då kan ni skicka in kort på ev kvarstående ärr och se vad försäkringsbolaget säger.

Har man inte haft några kostnader för sjukvården som täcker upp till självrisken så är det ju ingen idé att ens skicka in några.

På min olycksfallsförsäkring står att jag kan få kostnader för sjukvård betalda. Jag kan även få ersättning för inkomstbortfall (din dotter har ju ingen inkomst). Försäkringen handlar ju också om ifall barnet hamnar i rullstol, får invaliditetsersättning (vid livslångt handikapp), eller forlorat sina tår osv osv osv.

Ett vanligt olycksfall utan kostnader är ju det som är vanligast och då utgår sällan ersättning. Har ni själva varit tvungna att vara hemma med barnet i flera veckor ifall hon inte kunnat gå, så kanske ni kunnat söka ersättning för inkomstbortfall?

• jag o jag

Hej
    Tack så mycket för ditt svar :)
    jo jag va hemma i 3 veckor med henne då hon blev gipsad efter operationen, men det fick jag ut från försäkringskassan :)

• Birgitta02
    jag o jag skrev 2016-11-01 14:46:43 följande:
    Hej
    Tack så mycket för ditt svar :)
    jo jag va hemma i 3 veckor med henne då hon blev gipsad efter operationen, men det fick jag ut från försäkringskassan :)
    DU får ut 80%. Kanske värt att höra om det går att få de övriga 20%?
  • a no nym

Nej, du får bara ut på den om ni haft kostnader, ex förstörda kläder, reskostnader, läkemedel o vårdkostnader.

Teckna en vanlig olycksfallsförsäkring istället så är ni bättre rustade nästa gång olyckan händer.

• jag o jag

Hej
    Tack
    Ja det gjorde jag ju direkt , när jag fick reda på att den vi hade inte va så bra som jag trodde att den va, när jag teckna den :( Men men man lär ju sig av sina egna misstag :)  Tack snälla ni för era Svar

Svar på tråden Brutna Tår