Anonym (bigrabb) skrev 2016-11-01 19:33:47 följande:
Sådana som inte är alltför nära, kan man ju lite diskret komma ut för, genom att bara flika in ordet flickvän här o var i vanliga samtal. T.ex. om ni pratar om vad ni gjort i helgen, så kan du bara säga att du varit med din flickvän på bio, eller ikea. alltså indirekt komma ut, precis som vanliga heteros gör hela tiden utan att tänka på det.
Då avdramatiserar man det lite, och gör ingen stor grej av det. Personen man kommer ut för måste inte heller kommentera det, utan kan prata vidare om något annat, om den vill det.
Värre att komma ut för föräldrarna o syskon, jag sitter fortfarande och funderar på hur man gör det på bästa sätt. Tror inte att det kommer uppstå något perfekt tillfälle att bara flika in, by the way jag är bisexuell... kanske bara presentera din partner för dem, och låta dem dra slutsatser själva?
Men jag förstår inte varför man måste SÄGA att man är bisexuell? Det är en sak om man är gay eller lesbisk. Då får man förbereda sina föräldrar på att det kan bli besvärligt med barnbarn. Men bi? Du har ju då så många fler att välja på? Kommer du hem med en tjej så är det bara att säga att du gillar både tjejer och killar.
Tror folk är mer öppna nuförtiden. Även föräldrar. Och misstänker att ni ungdomar överdramatiserar.