• Myrta

Spelberoende?

Har ett "litet" problem här hemma. Bonussonen som är 12 år gör inget annat än spelar. Han tar inte ens hand om sin personliga hygien utan att han blir sur och grinig för att han måste gå ifrån spelet.

Nu är det ju dessutom höstlov. Och han har varit utanför sitt rum 30 min sedan morgonen och det inkluderar frukost och lunch. Hans pappa anser att detta är helt okej och att det är jag som har problem med bonusen. Hur har ni andra med 12-åringar?

• Svar på tråden Spelberoende?
  • Myrta

Föreslår han att man ska titta på en film, så sitter han samtidigt och spelar på mobilen. Åker man bil nånstans så spelar man på mobilen. Är man på besök hos någon så spelar man på mobilen. Vi föreslår saker att göra men när det kommer till kritan så blir han sur för att han måste stänga av spelet. Han slänger i sig frukost/lunch för att så snabbt som möjligt kunna spela igen.

• Myrta

Han spelade Pokémon go men han fuskade. Laddade hem fusk och låg i sängen och sprang i USA. Han gör allt för att röra så lite på sig som möjligt. Igår fejkade han en förkylning för att slippa ishockeyträning.

• Myrta

Hade han vart min son hade han haft speltid och inte fri tillgång. Dom två små har även begränsad tid dom får ha två igång men dom är ju mina barn.

• Myrta

Lämnar jag problemet till pappan är det fortfarande jag som blir drabbad av det bonusen inte gör hemma. Pappan jobbar 6.30-16 är hemma vid 17. Det är alltså jag som får ta bonusen på morgonen och se till att han kommer till skolan. Många gånger har han inte ens bytt kallingar eller borstat tänderna på morgonen. Eller är han bara väldigt lat?

Svar på tråden Spelberoende?