• Mimmzan

    Inseminerad 2016

    Hejsan vilka här har blivit Inseminerade i år och det har slutat med plus ?

    På vilket försök tog det sig?

    Jag gjorde min första insemination för 2 veckor sen och hade testdag igår den 31 oktober 2016

    Men har inte testat än tänker vänta några dagar ifall mensen dyker upp . HUR går det för er andra? ????

  • Svar på tråden Inseminerad 2016
  • chbw

    Håller tummarna att det går bra för dig! :) hur långt brukar du ha mellan ägglossning och mens? 


    jag gjorde tre inseminationer som tyvärr misslyckades, men har en liten misstanke om att mina äggledare är rörelsenedsatta då jag opererats i buken 2 gånger, och därmed inte riktigt vill fånga upp äggen som lossar. Väntar nu på testdag om 13 dagar, efter en ivf :)

  • Mimmzan

    Tack! Ja det brukar ungefär vara 14 dagar sen är min cykel på 30-31 dagar! ????

    Jag håller tummarna!!!!! hoppas det tar sig för er! Lycka till! Har du barn sen innan eller är det den första du jobbar på nu?

  • Kimmie84

    Blivit inseminerad 3 gånger. Första gång missfall i vecka 11, andra gång missfall i vecka 5 och nu har jag BIM imorgon och hittills har alla testar varit negativa.

  • Mimmzan

    Oj men det har tagit sig varje gång! Fick du ingen medicin som ska minska risken för missfall?

    Men tråkigt att det inte vill stanna kvar! HOPPAS det tagit sig nu för dig!

    Hade min test dag igår men inte tagit nåt test än . Det kändes hela dagen idag som att mensen skulle komma men inte hänt nåt än så länge .

  • Kimmie84

    Nej jag fick inget. Ska man få det? Ska fråga nästa gång om denna månad inte blivit nånting.
    Duktig du är som inte testar ännu. Jag bruka inte kunna hålla mig och testar långt innan testdagen :)

  • chbw
    Mimmzan skrev 2016-11-01 15:38:59 följande:

    Tack! Ja det brukar ungefär vara 14 dagar sen är min cykel på 30-31 dagar! ????

    Jag håller tummarna!!!!! hoppas det tar sig för er! Lycka till! Har du barn sen innan eller är det den första du jobbar på nu?


    okej! håller tummarna, uppdatera gärna hur det går :) 

    tack!! det är första barnet vi försöker med nu :) 
  • pimpim78

    vilken bra tråd.
    Hoppar in här, jag äter just nu letrozol och ska sedan ta ovitrelle för att insemineras i nästa vecka på sophia hemmet.
    Så spännande att följa er alla här inne, hur går det för er ?
    Hur har ni mått efter hormoner ?
    Och har vi lyckats få några plus ?
    Kram till er alla

  • chbw
    pimpim78 skrev 2016-11-05 22:26:26 följande:

    vilken bra tråd.

    Hoppar in här, jag äter just nu letrozol och ska sedan ta ovitrelle för att insemineras i nästa vecka på sophia hemmet.

    Så spännande att följa er alla här inne, hur går det för er ?

    Hur har ni mått efter hormoner ?

    Och har vi lyckats få några plus ?

    Kram till er alla


    Jag gjorde inseminationer på sophiahemmet också! Tycker de är toppen där, speciellt 2 av läkarna :) jag blev väldigt gråtig av hormonerna, fick gonal-f (spruta) istället för letrozol då jag svarade dåligt på den. Fick inga plus trots 3 inseminationer men misstänker att mina äggledare inte är så rörliga som de borde vara.

    Håller tummarna för er!! :)
  • ScaffolderWife

    Jag åt också letrexol i fem dagar. Första gången och flrsta gången med insemination. Försökt i två år nu trots ung ålder, 23 och sambo på 24. Aldrig plussat men inte hittat något fel, förutom att jag får dubbla ägg och det kan göra så att ÄL förskjuts tydligen. Ett av äggen tillbakabildades dock den här gången innan inseminationen :) Kände inte av hormonerna alls, gjorde ni?

Svar på tråden Inseminerad 2016