Inseminerad 2016
Gjorde min första insemination idag i Uppsala. Kommer bli en lång väntan på BIM ????
Gjorde min första insemination idag i Uppsala. Kommer bli en lång väntan på BIM ????
Jag åt också letrexol i fem dagar. Första gången och flrsta gången med insemination. Försökt i två år nu trots ung ålder, 23 och sambo på 24. Aldrig plussat men inte hittat något fel, förutom att jag får dubbla ägg och det kan göra så att ÄL förskjuts tydligen. Ett av äggen tillbakabildades dock den här gången innan inseminationen :) Kände inte av hormonerna alls, gjorde ni?
Jag har inte tagit någon spruta. Började utredning efter 1,5 års försök hemma. Hittade inga fel dvs bra hormornnivå och bra antal simmare. Bara lång cykel (ca 32 dagar) då jag får två ägg. Fick försöka hemma igen naturligt 5 mån med lite VUL då och då.
Fick letrezol nu då det närmar sig två år som ofrivilligt barnlös. Tabletterna stoppar hormonerna i kroppen. När man slutat ta tabletterna så kickstarta kroppen igen med egna hormoner. Och insenimation på det. Åkte in runt Äl och mätte äggen 2 gånger, samt tog HG (Äl-test) hemma. Ringde på dagen jag fick positivt och gjorde behandlingen dagen efter.
Vågar inte hoppas att det tagit sig. Ingen IVF planerad men funkar inte det här på några försök så...
Testade imorse (bim minus 4) och fick ett svag svagt streck! Ska fortsätta testa och hoppas verkligen att det blir starkare. Skulle vara så underbart efter de här två åren med negativa test.
Ååååh grattis!!!!! :) hoppas det blir kvar!! :) själv ska jag insemineras imorgon och jag kommer att släppa 2 ägg nu också! så stor risk för tvillingar! :)
Ja jag kan förstå det! :) efter hur många försök blev det plus på? :)
Tack hoppas på plus denna gång med!
Tror inte jag släpper 2 ägg naturligt måste vara alla hormoner :D
Åh vad kul att det lyckades på första! Jag hoppas jag lyckas på min andra nu! :) :) bara vänta 2 veckor nu då :D och läkarna har inte hittat något fel på er? Det har bara inte funkat förens nu då! :)
Jag fick mitt första plus på 3 år igår! Så sjukt overkligt! Tog sig på min andra insemination! Hoppas hoppas det vill vara kvar bara! :)