Inlägg från: Carambolan |Visa alla inlägg
  • Carambolan
    JA77 skrev 2016-11-02 07:05:24 följande:

Den ser ju vardaglig ut, i kyrkan på dop ska du ju inte ha vardagskläder. Måste du ha en amningsklänning? Jag hade gått undan för att amma istället. 

Tillräckligt finklädd tycker jag! Det behöver ju absolut inte vara festklädsel på ett dop. Det går lätt att piffa upp den med en kavaj, smycken, skor och frisyr som ger mer uppklätt intryck. Fördelen med vardagsfint är att ts kanske hinner använda den fler än en gång innan amningsperioden är slut.
  • Carambolan
    JA77 skrev 2016-11-02 16:15:03 följande:

Men om man är "piffad" till vardags på jobbet, gör det ju ingen skillnad från en vanlig vardag. De jag känner är sminkade, har snygg frisyr och smycken till vardags också. 

Vilken klädnivå hade du valt till en dopgudstjänst då? Ingen i min församling brukar vara mer uppklädd än sådär (annat än på bröllop antar jag) med undantag för ett gäng traditionsenliga gamlingar som kommer till konfirmationsgudstjänster i folkdräkt :)
  • Carambolan

Jag hade absolut inte mina jobbkläder som föräldraledig heller. Jag jobbar på kostym-kontor och även kvinnor förväntas klä sig därefter.

"Vardagsklänningen" jag länkade till hade jag däremot absolut kunnat dra på mig som föräldraledig. Kanske inte för att hänga i lekparken, men absolut för att gå ut på restaurang, på middag hemma hos en vän eller... till kyrkan.

Svar på tråden Klänning till dop?