Seven Costanza skrev 2016-11-03 08:40:42 följande:
JA77 skrev 2016-11-02 16:15:03 följande:
Men om man är "piffad" till vardags på jobbet, gör det ju ingen skillnad från en vanlig vardag. De jag känner är sminkade, har snygg frisyr och smycken till vardags också.
Jag hade själv inte jersey till vårt dop utan festligare tyg eftersom jag kunde få amningsvänliga festkläder uppsydda, men jag tänker mig att för många mammalediga (särskilt till en så liten bebis som en i typisk dopålder) är ändå en stretchklänning med fina accessoarer och en snygg hårstyling ett ganska stort steg upp. En vanlig dag har man liksom ofta lite gröt eller bebiskräks på tröjan som man inte ens lagt märke till innan man går hemifrån, och håret i en tofs. Lite skillnad mot när man jobbar. Om du var sminkad, hade snygg frisyr och fina smycken varje dag som föräldraledig är jag imponerad att du orkade det

.
Ja, jag var faktiskt sminkad varje dag som FL om jag skulle iväg eller få besök, det är liksom inte jobbigt för mig, så det var något jag verkligen prioriterade. Örhängen tar jag på mig varje dag ändå, precis som att jag borstar tänderna. Hår i "bara tofs" gör väl inget? Man har väl borstat håret innan :) Eftersom jag annars jobbar i vården (och varken får ha apband/ringa/klocka), så var f-ledigheten verkligen en tid för att vara fin varje dag!