• grisekno

Fler som ska/håller på att bygga hus? Vore kul att prata!

Hej!
    Vi har köpt tomt och ligger precis i startgroparna för att välja och börja bygga hus! Fler som ska/håller på att bygga?? Ska vi följas åt under den spännande tiden?

Just nu lutar vi åt Myresjöhus...

• Svar på tråden Fler som ska/håller på att bygga hus? Vore kul att prata!
  • Jerker Lundgren

Inte bygga nytt men vi bygger om friskt och har gjort så i 2 år...

• Jontefjonte

Ja!
    Vi ska också bygga hus och är precis i början.
    Det lutar åt Trivselhus för oss, men ett av deras Solvik (billigare) hus, fast lite förstorat och omgjort då förstås.
    Vi har haft vår tomt i över ett år men inte kunnat bestämma oss riktigt för att bygga eller bo kvar i vårat gamla hus (vackert 20-tals hus som vi renoverat endel, men som kräver ännu mera renovering, vilket visade sig bli svindyrt...)
    Men nu har vi äntligen bestämt oss och det första blir att försöka sälja vårat hus april/maj och förhoppningsvis tjäna lite kosing att lägga in i det nya huset.
    Egentligen vill vi helst ha ett enplanshus men eftersom jag önskar mig ett 3:e barn någon gång, och vi även vill ha ett kontors rum plus 2 Tvrum så blir det för många rum och för stor yta för ett enplans.
    Vad är ni inne på för hus?

• grisekno
    Jontefjonte - Vi har tittat på 1 1/2-plansvillor med oinredd övervåning. Än så länge är vi bara två, men det är bra att kunna inreda efter hand. Just nu lutar vi mest åt Myresjöhus Aria alternativ 3, som har en undervåning på 117 kvadratmeter.

Hur stor tomt har ni? Vår är 1600 kvadrat.
  • grisekno
    Oktober06 - Vad är det ni förändrat?
  • Hea

Vi håller på att bygga. Räknar väl med att flytta in om ca 1,5 mån

• grisekno
    Hea - Åh, så orättvist, vi måste vänta till nov-dec om vi sätter igång nu! Vad har ni valt för hus?
  • Hea

Vi bygger ett lösvirkes hus. Ni då?

• Hea

Åh nu såg jag...Myresjöhus ju

• grisekno

Läs några inlägg upp!Glad Men oj vad vi har tittat på olika husleverantörer!

Svar på tråden Fler som ska/håller på att bygga hus? Vore kul att prata!