Inlägg från: Deceree1 |Visa alla inlägg
  • Deceree1

    Olycklig tupp som fryser

    Spring och köp nya hönor till honom. Jag hade köpt minst fem om jag hade varit som du. Inte konstigt att han är ledsen. Han har ju blivit arbetslös också.

  • Deceree1

    Jag hade lätt låtit den sova inne. Luktar den kan du duscha honom i ljummet vatten och sen handukstorka. Jag hade två dvärghönor som va jättefrusna en kall vinter och gjorde så med dom. Om du inte får färdigt hönshuset kan ni väl bygga nåt tillfälligt eller komma på nåt, kanske en lekstuga, om den får rum på altanen. Med dom tre hönorna då förstås :)

    Hoppas det löser sig. Har du ingen "bonde" som han kan bo hos i vinter?

  • Deceree1
    PurpleHeart skrev 2016-11-03 18:19:01 följande:

    Men varför envisas ni med att ha djur om den ena har utmattningssyndrom samt behöver ta hand om barn, och den andre jobbar mycket samt har tummen mitt i handen?

    Som det är just nu så är det ju ingen av er som är särskilt lämpad att ta hand om djuren. Är det inte bättre att avvakta tills ni har bättre koll och ordning?


    För att man tar ansvar över det man redan har och det visar TS att hon gör :)
  • Deceree1

    Jag märker att ni är riktiga djurvänner :)) jag tror att han har det bra hos er :) hälsa till honom :)

  • Deceree1
    ExitSong skrev 2016-11-05 21:27:29 följande:

    Tack ska du ha :) Ja, jag är lite blödig... Min syster sa att vi borde äta honom istället...men jag äter inte mina vänner, hu. Men det är jobbigt att se honom så ledsen så jag hoppas det löser sig imorgon.


    Jaa, hoppas det :) inte kul med en ledsen tupp
  • Deceree1

    Hej va roligt att han har fått sällskap nu ( även om en råkade vara tupp) vet du vad, jag tror inte att det är jätteviktigt att hönshuset är stort nu när det är så kallt. Det är svårare att hålla värmen när det är stort. Man kan spika fast gamla trasmattor på deras innerväggar för att hålla kvar värmen och unvika drag. Massor av halm o spån. Äckligt när man ska ta bort allt men just nu är det så kallt så det är värt det. Det är så roligt att höra att ni är så mån om er tupp. Jag har oxå haft höns med en kockintupp som var så vacker och så tam. Hönsen sprang runt benen på vår schäfer och var jättetrygga med hunden :)

  • Deceree1
    Akira Öken skrev 2016-11-12 10:35:22 följande:

    Jag blir så glad (och ledsen) för den stackars tuppen skull. Hoppas att han får det bra.


    Han HAR det ju bra nu. Snällare "mamma" o "pappa" får man leta efter :))
Svar på tråden Olycklig tupp som fryser